Co się u nas dzieje?
Ogniwa owocowe i warzywne
- Szczegóły
Różne owoce i warzywa są w stanie przewodzić prąd elektryczny. Sok, który się w nich znajduje jest elektrolitem. Oznacza to, że znajdują się w nim jony, które są nośnikami prądu. Podobne właściwości ma też na przykład woda z solą.
Przygotowaliśmy kilka owoców lub warzyw, które wykorzystujemy naszym domu. Były to m. in. : cytryna, pomarańcza, kiwi, jabłko pomidor i papryka (można je pokroić na mniejsze części). Dodatkowo potrzebne były ocynkowane i miedziane druciki 9 lub gwoździe). Do eksperymentu użyliśmy również woltomierza, na którym odczytywaliśmy wartość napięcia otrzymanego na naszej baterii.
Hydropolis
- Szczegóły
Hyropilis – to interaktywne muzeum wody we Wrocławiu , które odwiedzają nasi uczniowie, starszych i najmłodszych klas. Tam poznają właściwości wody, jej znaczeniem w gospodarce człowieka, naszym zapotrzebowaniem na wodę. Zderzamy się z przerażającymi danymi wskazującymi na deficyty wody w Polsce i na świecie oraz zanieczyszczeniem wód rzek, mórz i oceanów.
Woda i jej nieznane właściwości
- Szczegóły
Pokaz doświadczeń chemicznych prowadzony przez p. Mateusza Stockiego, dydaktyka chemii, miłośnika eksperymentu chemicznego (Art. Science, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) jest wielkim popularyzatorem nauk przyrodniczych. Twórcy systemów pokazów eksperymentów dla szkół oraz filmów edukacyjnych do Podstawy Programowej SP. Od kilu lat prowadzi na terenie całej Polski warsztaty i wykłady popularnonaukowe.
Pokazy w wykonaniu Mateusza Stockiego to zaproszenie każdego uczestnika w podróż po krainie eksperymentów mieniącej się kolorami tęczy, azotu, wody i wypełnionej różnymi dźwiękami. Spotkania z nim uczą jak wykorzystywać zdobytą wiedzę. W chemii najbardziej pasjonują go badania nad zastosowaniem nowych materiałów polimerowych oraz wszelkie wybuchowe eksperymenty. Laureat krajowych eliminacji konkursu „Science on Stage 2”, reprezentant Polski w europejskim finale we Francji w 2007 roku.
Prywatnie interesuje się muzyką, żużlem i jeździ na deskorolce, snowborem. Kocha góry.
W naszej szkole przeprowadził pokaz „Wściekły azot” , z naciskiem woda w trzech stanach skupienia i jej właściwości.
Pokaz obejrzeli uczniowie szkoły Podstawowej nr 1 im. M. Kopernika w Miliczu, Szkół Podstawowych we Wróblińcu i w Dunkowej.
"WODNE EKSPERYMENTY"-ZAJĘCIA W EKOPRACOWNI
- Szczegóły
W ramach realizacji projektu "EKOPRACOWNIA " kolejni uczniowie, tym razem klasy 5a, poznawali właściwości wody, np.badali rozpuszczalność wybranych substancji oraz napięcie powierzchniowe. Zajęcia miały na celu uświadomienie znaczenia wody dla środowiska oraz organizmów żywych.
"WODNE EKSPERYMENTY"-ZAJĘCIA W EKOPRACOWNI
- Szczegóły
"Wodne eksperymenty "-tym razem w ramach realizacji projektu "EKOPRACOWNIA" w zajęciach brała udział klasa 7a. Miały one na celu uświadomienie, jak kluczową rolę pełni woda w naszym środowisku.
Jak żyją ptaki w parku Maltzanów
- Szczegóły
Uczniowie z klasy III c mieli dziś ogromną przyjemność uczestniczyć w ciekawej wyprawie do Parku Maltzanów w Miliczu, w celu obserwacji żyjących tam ptaków .
Z pomocą lunety , lornetek i książki dzieci podziwiały ptaki w ich naturalnym środowisku. Pani Zuzanna w bardzo interesujący sposób opowiadała uczniom o obserwowanych gatunkach; ich budowie, zachowaniach, głosach oraz nieocenionej roli w przyrodzie. Możemy z całą pewnością stwierdzić, że Park jest miejscem niezwykle cenny ornitologicznie, o czym przekonaliśmy się na własne oczy . Jeszcze raz dziękujemy serdecznie Pani Zuza Pestka z Natury za bardzo edukacyjne zajęcia na łonie natury .
Analiza ilościowa i jakościowa wody płynącej w kranie.
- Szczegóły
Uczniowie klasy VIIb w ramach projektu Ekopracownia -Zielone Serce Szkoły, 21 marca, w szkolnej ekopracowni, dokonywali analizy ilościowej i jakościowej wody płynącej z naszych kranów. Podczas badań korzystali z odczynników do badania wody i gleby z Walizek ekobadacza. Uczniowie potwierdzają na podstawie przeprowadzonych badań, że woda naszego ujęcia nadaję się do picia. Nie zawiera szkodliwych dla zdrowia jonów azotanowych, fosforanowych, żelazowych, a jej odczyn jest obojętny.
Wniosek: pijmy wodę , bo dla organizmu jest niezbędna!
Więcej o: Analiza ilościowa i jakościowa wody płynącej w kranie.