Projekt: Wsparcie edukacji w szkołach gminy Milicz
Nieobecność nauczyciela
- Szczegóły
- Kategoria: wsparcie edukacji
UWAGA!
Z powodu nieobecności nauczyciela: p. Anny Wojtery dnia 20.03.2023r. (poniedziałek) zajęcia projektowe z jęz. angielskiego w ramach projektu: „Wsparcie edukacji w szkołach gminy Milicz” nie odbędą się. Termin odrobienia zajęć zostanie ustalony przez nauczyciela i uczestników.
Asystent projektu
Aneta Florkowska- Sip
Naukowy zawrót głowy
- Szczegóły
- Kategoria: wsparcie edukacji
W miniony poniedziałek dzięki uczestnictwu szkoły w projekcie „Wsparcie edukacji w szkołach gminy Milicz” 50 uczniów z kl. 8 i 6 pod opieką pań: Anety Florkowskiej-Sip, R. Korzeniowskiej i A. Romanów- Kaczmarek poszerzało swoją wiedzę z biologii, przyrody, chemii, geografii i fizyki, uczestnicząc w zajęciach warsztatowych w Centrum Wiedzy o Wodzie „Hydropolis”. Zagadnienia dotyczące cyklu hydrologicznego w prosty, a zarazem interesujący sposób zobrazowały uczniom obieg wody w przyrodzie, zapoznały z jego poszczególnymi etapami- od parowania przez powstanie chmur, aż po opad deszczu. Warsztaty miały głównie formę praktyczną, uczniowie pracując w grupach, badali glebę oraz sprawdzali, w jaki sposób człowiek przyczynia się do jej degradacji. Oprócz tego w trakcie wykonywania doświadczeń przemycanych było wiele ciekawostek o naszej planecie mających wydźwięk proekologiczny.
Następnie z przewodnikiem przemierzaliśmy zakamarki niezwykłego obiektu, jakim jest „Hydropolis”, oglądaliśmy interaktywne wystawy, która wzbudziły zainteresowanie uczniów, w szczególności stare urządzenia wykorzystywane dawniej do czerpania wody, zegary, pompy wodne. Niezwykle interesujące były dla uczniów również podświetlane mapy pokazujące ujęcie rzek, ścieków. Szczególne wrażenie wywarło podświetlenie zalanych obszarów Wrocławia podczas powodzi w 1997r.
Okazało się, że „Hydropolis to miejsce, w którym różnorodne technologie multimedialne, interaktywne instalacje, wierne repliki i modele oraz bogate w informacje ekrany dotykowe służą jednemu celowi: ukazaniu wody z różnych, fascynujących perspektyw”.
Pełni wrażeń, nowych wiadomości, rozbudzeni naukowo i bardziej świadomi powróciliśmy do szkoły. Wycieczka okazała się nie tylko wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją przyrody, biologii, ekologii, fizyki, chemii.
{gallery}2023/hydropolos{/gallery}
Odrabianie zajęć.
- Szczegóły
- Kategoria: wsparcie edukacji
UWAGA!
Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki w ramach projektu: „Wsparcie edukacji w szkołach gminy Milicz” prowadzone przez p. Emilię Laskowską- Janoś odrobione zostaną w najbliższy wtorek 14.03.2023r. na 6 lekcji w gab. nr 307.
Asystent projektu
Aneta Florkowska- Sip
Ogniwa owocowe i warzywne
- Szczegóły
- Kategoria: wsparcie edukacji
Różne owoce i warzywa są w stanie przewodzić prąd elektryczny. Sok, który się w nich znajduje jest elektrolitem. Oznacza to, że znajdują się w nim jony, które są nośnikami prądu. Podobne właściwości ma też na przykład woda z solą.
Przygotowaliśmy kilka owoców lub warzyw, które wykorzystujemy naszym domu. Były to m. in. : cytryna, pomarańcza, kiwi, jabłko pomidor i papryka (można je pokroić na mniejsze części). Dodatkowo potrzebne były ocynkowane i miedziane druciki 9 lub gwoździe). Do eksperymentu użyliśmy również woltomierza, na którym odczytywaliśmy wartość napięcia otrzymanego na naszej baterii.
Elektroliza wody
- Szczegóły
- Kategoria: wsparcie edukacji
Elektroliza wody
Elektroliza wody to proces rozkładu cząsteczki wody pod wpływem prądu elektrycznego na wodór i tlen.
Zestaw do elektrolizy zbudowany jest: z kuwety z roztworem wody i soli, elektrod węglowych lub elektrod: cynkowej i miedzianej, przewodów elektrycznych, źródła prądu, odbieralnika np. żarówki albo diody.
Zestaw do eksperymentu domowego: to słoiczek i szklanka, tekturka o średnicy szklanki albo słoiczka z otworami o średnicy ołówka, 2 ołówki zaostrzone obustronnie, źródło prądu
( dwie baterie płaskie 4,5V lub jedna bateria 9V), dioda (np. z lampek choinkowych).
Oba zestawy widoczne na zdjęciach
Proces elektrolizy zachodzi w układach zawierających substancje zdolne do jonizacji, czyli rozpadu na jony i zachodzi z wymuszoną wędrówką jonów do elektrod zanurzonych
w substancji, po przyłożeniu do nich napięcia elektrycznego.
Elektroda naładowana ujemnie nazywana jest katodą, a elektroda naładowana dodatnio
Równanie elektrolizy wody
Elektroliza wody równanie sumaryczne:
2 H2O → 2 H2 + O2
Reakcja elektrolizy wody
Elektroliza wody reakcja przebiegająca na elektrodach powoduje powstanie produktów tego procesu w postaci pierwiastków gazowych:
tlenu – na anodzie (+), a wodoru – na katodzie (-)
Projekt “Wsparcie edukacji w szkołach gminy Milicz” nr RPDS.10.02.01-02-0057/21
- Szczegóły
- Kategoria: wsparcie edukacji
Projekt pn. “Wsparcie edukacji w szkołach gminy Milicz” nr RPDS.10.02.01-02-0057/21
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WD 2014-2020
UWAGA RODZICE, UCZNIOWIE!
Nasza szkoła przystąpiła w tym roku szkolnym do projektu “Wsparcie edukacji w szkołach gminy Milicz” nr RPDS.10.02.01-02-0057/21 ( szczegółowe informacje o projekcie w kolejnym dokumencie). W związku z tym trwa nabór na zajęcia rozwijające ( 5gr.), dydaktyczno- wyrównawcze ( 5 gr.), koła zainteresowań, ( 5 gr.) zajęcia ogólnorozwojowe z panią psycholog ( 1 gr.)- w sumie 16 zajęć po 30 godzin.
Atuty przystąpienia do projektu:
*mała liczebność – 8 osób, więc warto się śpieszyć z zapisem u poszczególnych nauczycieli. * wycieczki- najbardziej zaangażowani uczestnicy wezmą udział w bezpłatnych wycieczkach edukacyjnych na terenie Dolnego Śląska.
* podniesienie kompetencji kluczowych, cyfrowych, emocjonalno- społecznych
Liczy się jednak obowiązkowość- uczestnik musi mieć co najmniej 85% frekwencji na zajęciach. Warunki uczestnictwa: wypełnienie przez rodzica dokumentacji projektowej ( (uczeń otrzyma od nauczyciela prowadzącego lub do pobrania ze strony szkoły ZAKŁADKA : Projekt: Wsparcie edukacji) .
Wykaz zajęć:
PROJEKT nr RPDS.10.02.01-02-0057/21, pn. “Wsparcie edukacji w szkołach gminy Milicz”.
współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WD 2014-2020.
HARMONOGRAM UDZIELANIA WSPARCIA W PROJEKCIE
Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Miliczu w II półroczu
( w związku ze zmianą planu)
3
Rodzaj wsparcia | Data realizacji wsparcia | Godziny w których wsparcie jest realizowane (od … do….) | Nr grupy | Dokładny adres realizacji wsparcia /gabinet | Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia |
Zaj. rozwijające matematyczne- gr.1- zaj. zakończone |
Od 19.09 do 09. 01. 2023r. (poniedziałek) |
8l.14:25- 15:10 9l.15:15-16:00 |
1 |
gab. nr 1 | Aneta Gębala |
Zaj. rozwijające matematyczne- gr. 2 |
Od 06.10.2022r. do 25.05. 2023r. ( piątek) |
7l. 13:40-14:25 | 2 | sala nr 5 | Renata Grudkowska- Antkowiak |
Zaj. rozwijające z jęz. angielskiego – gr. 3 |
Od 20.09. 2022r do 23.05. 2023r. ( wtorek) |
7l 13:40- 14:25 | 3 | sala nr 6 | Agnieszka Romanów-Kaczmarek |
Zaj. rozwijające z jęz. angielskiego- gr. 4 |
Od 11.10. 2022r. do 20.06. 2023r ( wtorek) i niektóre czwartki |
6l. 12:45- 13:30
5l.11:50-12:35 |
4 | sala nr 205 | Monika Piech |
Zaj. rozwijające TIK- gr. 5 |
Od 28.09. 2022r. do 24.05. 2023r (poniedziałek). |
1l. 8:00- 8:45 | 5 | Sala 304 | Katarzyna Józefiak |
Zaj. dyd.-wyrównawcze matematyczne- gr. 6 | od 21.10. 2022r.- 16.06. 2023r. (piątek) | 5l. 11:50-12:35 + 2 wtorki 6l. 12:45-13:30 | 6 | Sala 307 | Emilia Laskowska- Janoś |
Zaj. dyd.-wyrównawcze matematyczne- gr. 7 |
Od 12.10 2022r. do 31.05.2023r. ( środa) |
5l. | 7 | Sala 305 | Joanna Pachurka |
Zaj. dyd.-wyrównawcze przyrodnicze – gr. 8 | Od 23.09. 2022r do 2.06.( piątek) | 6l. 12:45- 13:30 | 8 | Sala 302 | Beata Stefańska |
Zaj. dyd.-wyrównawcze z j. angielskiego dla kl. 4- gr. 9 | Od 15.09. 2022r. do 04.05 2023r. (czwartek) | 6l. 12:45-13:30 i czasami 7l.13:40-14:25 | 9 | sala nr 2 | Edyta Stachowiak- Szyszka |
Zaj. dyd.-wyrównawcze z j. angielskiego- gr. 10 |
Od 26.09. 2022r.-do 29.05. 2023r. ( poniedziałek) |
7l. 13:40-14:25 | 10 | sala nr 6 | Anna Wojtera |
Koło plastyczne- gr. 11 | Od 4.10. 2022r do 6.06. 2023 ( wtorek) i niektóre środy |
7l od 13:40- 14:25
5l. 11:50-12:35 |
11 | Sala nr 201 | Katarzyna Vogt |
Laboratorium chemiczne- gr. 12- zajęcia zakończone |
Od 12.09. 2022r. do 30.01.2023r. ( poniedziałek) |
8l-9l. 14:30 -15.15 15.20-16.05
|
12 | gab. nr 4 | Krystyna Piosik |
Laboratorium z fizyki- gr. 13 | od 17.11. 2022r. do 21.03.2023r. (wtorek i czwartek) | 8l. | 13 | gab. nr 01 lub 1 | Renata Korzeniowska |
Koło z geografii- gr. 14
|
od 27.09.2022 do 4.04.2023.( wtorek)
|
7l. 13:40- 14:25 l. lub 7-8l 13:40-15:15
|
14 |
sala 101 Niektóre zajęcia będą się odbywać w dwie godz. lekcyjne 4.10.2022 - wyjście do punktu informacji turystycznej 11.10.2022- Centrum bioróżnorodności 25.10.2022 - Park 15.11.2022-s.101 3.01.2023-s.101 14.03.2023-s.101 28.03.2023 - s.101/ wyjście w teren.
|
Katarzyna Chołodecka |
Koło z biologii- gr. 15 |
22.09.2022-20.04.2023 ( czwartek) |
7l. 13:40-14:25 7l/8l 13:40-15:15 |
15 | sala 101 | Magdalena Dzielicka |
Zajęcia ogólnorozwojowe- gr. 16 |
18.01.2023r-17.05.2023r (środa) |
5-6l. Od 11:50-13:30 |
16 | Sala nr 205 | Judyta Tokar |
Asystenty projektu Aneta Florkowska - Sip
ZAŁĄCZNIKI :
2. Regulamin uczestnictwa i rekrutacji
3. Deklaracja uczestnictwa w projekcie
4. Załącznik do deklaracji uczestnictwa
5. Formularz zgłoszenia do projektu
6. Zgody do Formularza rekrutacyjnego
7. Oświadczenie uczestnika projektu
8. Formularz zgłoszenia specjalnych potrzeb
Sprzęt elektryczny
- Szczegóły
- Kategoria: wsparcie edukacji
W każdym gospodarstwie domowym jest sprzęt elektryczny. Wyjaśniliśmy co to jest 1kWh, ile kosztuje 1 kWh. Sprawdzaliśmy moc wybranych urządzeń z naszej szkolnej kuchni. Obliczaliśmy zużycie energii przez czajnik, mikser, blender podczas swojej pracy oraz jaki to koszt zużytej energii, które pracuje przez określony czas. Obliczenia matematyczne wykonywaliśmy po uprzednim przygotowaniu zdrowej czekolady, deseru
z aquafaby i ciasta z soczewicy.
Prąd
- Szczegóły
- Kategoria: wsparcie edukacji
Na zajęcia laboratorium fizycznego „pracujemy z prądem”. Poznajemy wielkości charakteryzujące prąd, ich jednostki fizyczne. Wiemy jaki jest umowny kierunek przepływu prądu, jak przepływają ładunki dodatnie i ujemne z umownym przepływem prądu.
Zbudowaliśmy prosty obwód elektryczny posługując się schematem obwodu elektrycznego. Wskazaliśmy jak prawidłowo jest podłączony woltomierz i amperomierz w obwodzie. Dokonywaliśmy pomiaru napięcia prądu w zbudowanym obwodzie.
Strona 1 z 3
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- Następny artykuł
- koniec