W naszej szkole zrealizowaliśmy projekt, ”EKOPRACOWNIA” dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej”, w kwocie 50 000 zł.
W ramach pozyskanych z projektu funduszy wyremontowano i wyposażono
w nowe meble, ławki i krzesła pracownie ekologiczną. Zakupiono także sprzęt laboratoryjny, wykorzystywany do doświadczeń z biologii, geografii i chemii. Otwarcie Ekopracowni odbyło się 14.12.2023r.
W Ekopracowni odbyły się Warsztaty przyrodnicze- „Ptaki Doliny Baryczy”,
„Co w wodzie piszczy”, dokonano „Oceny jakości stanu wody w najbliższej okolicy”, przeprowadzono „Analizę wyników wskazań czystości powietrza”, warsztaty „Życie w kropli wody”. Odbyły się również warsztaty: „Wodne- eksperymenty” z okazji Światowego Dnia Wody, „Fotosynteza”, wykłady z eksperymentami fizyko-chemicznymi- „Woda w kryształach”, „Kryształy i czekolada”. Przeprowadzono warsztaty fizyko-chemiczne „Kolorowa chemia” oraz „Polimery”. Zajęcia w Zielonej pracowni prowadzili m.in.: p. prof. Elżbieta Wojaczyńska, p. Mateusz Stocki, p. Leszek Matacz, p. Zdzisław Rogowski, p. Grzegorz Panek.
Wcześniej nie zaplanowano, a zorganizowano Szkolne i Powiatowe konkursy przedmiotowe: Powiatowy Konkurs Ekologiczny, VI Powiatowy Konkurs Chemiczny, Mistrz Obmnibusa i Szkolny Etap Konkursu Ornitologicznego.
Informacje o Ekopracowni - Zielonym sercu szkoły, zostały zamieszczone w artykułach na stronie szkoły i Gminy Milicz, social-mediach, w lokalnych mediach „Głos Milicza”, w radiu „ESSKA 2” (wcześniej radio Super Nova). Dodatkowa zmianka pojawiła się również w Gminnym Informatorze Samorządowym Gminy Milicz. Przygotowane filmy i spoty, promujące podjęte działania ekologiczne zostały zamieszczone w social-mediach Gminy i szkoły.
W Ekopracowni codziennie odbywają się zajęcia przyrodnicze, organizowane również dla najmłodszych uczniów edukacji wczesnoszkolnej oraz raz w roku podczas Dni Otwartych Szkoły - Rekrutacja do klas I. Dobre wyposażenie pracowni sprzyja stosowaniu innowacyjnych metod pracy z uczniem, zachęcaniem do nauki i łatwiejszego zapamiętywania informacji.