Po zakończeniu zajęć Laboratorium Fizyczneuczniowie znają właściwości wody. Wiedzą, że cząsteczki wody są dipolami. Potrafią wykonać doświadczenie z naelektryzowanym balonikiem i stróżką wody, które wyjaśnia budowę cząsteczki wody. Uczniowie budowali domowe zestawy do elektrolizy wody. Uczniowie radzą sobie z budowaniem obwodów elektrycznych.
Znają graficzne oznaczenia stosowane w odwodach elektrycznych. Pamiętają sposób przyłączenia amperomierza i woltomierza w obwodzie. Młodzi laboranci wyznaczali wartości natężenia, napięcia, mocy prądu, korzystając z podanych wzorów. Ponadto dokonywali pomiaru napięcia prądu w obwodach zbudowanych z owoców i warzyw. Korzystali również z Elektronicznych Zestawów Edukacyjnych, budując coraz bardziej skomplikowane układy. Uczniowie korzystali z wyposażenia kuchni szkolnej ucząc się odczytywać informacje na etykietach urządzeń oraz wyznaczając matematycznie zużycie prądu i cenę zużytej energii w KWh.
Na zakończenie zajęć uczniowie wybierali doświadczenia do samodzielnego wykonania
w domu. Uczniowie wykonali to zadanie zgodnie z podaną instrukcją. Przedstawili obserwacje i wnioski.
W anonimowym teście uczniowie uznali, że zajęcia były interesujące, poziom wiadomości był dostosowany do ich możliwości, zajęcia były ciekawe, bo mogli korzystać z wielu szkolnych pomocy dydaktycznych lub znaleźć je w domowej kuchni. Zaobserwowałam u niektórych uczniów większą samodzielność podczas wykonywanych doświadczeń, większą pewność siebie podczas prezentacji. Zajęcia pokazały, że fizyka nie musi być taka straszna.
Renata Korzeniowska