W internacie Technikum Leśnego odbyło się zebranie Powiatowego SZS w Miliczu podsumowujące wyniki współzawodnictwa sportowego szkół w roku szkolnym 2019/2020. W spotkaniu brali udział przedstawiciele wszystkich szkół powiatu milickiego. Podczas zebrania zostały ogłoszone oficjalne wyniki współzawodnictwa sportowego szkół województwa dolnośląskiego sporządzone przez Szkolny Związek Sportowy „Dolny Śląsk” we Wrocławiu.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Miliczu w roku szk. 2019/2020 zdobyła I miejsce w rywalizacji szkół powiatu milickiego i ostatecznie bardzo dobre 28 miejsce w ramach Dolnośląskich Igrzysk Dzieci ( sklasyfikowano 498szkół ). Gratulacje dla wszystkich uczniów którzy przyczynili się do tego sukcesu !!!
Oficjalne wyniki szkół w ramach Igrzysk Dzieci powiatu milickiego: 1.Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Miliczu - 28 miejsce w województwie ( 791 punkty )
2. SP 2 Milicz – 43 ( 758 pkt. )
3. SP Krośnice– 48 miejsce ( 751 pkt. )
4. SP Sułów – 57miejsce ( 730 pkt. )
5. SP Bukowice – 61 miejsce ( 725 pkt. )
6. SP i. A.Lindgren – 124 miejsce ( 564 pkt. )
7. SP Cieszków – 179 miejsce ( 443 pkt. )
8. SP Pakosławsko – 183 miejsce (437 pkt. )
9. SP Wziąchowo – 215 miejsce ( 360 pkt. )
10. SP Dunkowa – 338 miejsce ( 216 pkt. )
11 SP Wróbliniec– 403miejsce ( 141 pkt. )
12.SP Kuźnica Cieszycka - 467miejsce ( 70 pkt. )
13. SP Nowy Zamek
14. SP Czatkowice
Podczas spotkania Wiesław Cerazy ( przewodniczący Powiatowego SZS w Miliczu ) wręczył puchary przedstawicielom najlepszych ( miejsca 1-3 ) szkół we współzawodnictwie sportowym powiatu milickiego. Wybrano także nowy zarząd, którego przewodniczącą została Danuta Żołdak.

 

Uczniowie klasy II a również przyczynili się do tego, aby wokół szkoły było cudnie. Pracowali żwawo, zręcznie i rezolutnie. Posadzone sprytnie i mądrze przez nich róże okrywowe, liliowce, cisy oraz szałwie będą zdobić budynek naszej szkoły.

 Rano dałam dzieciom po dziesięć karteczek i zapytałam, jakie mają pomysły na ich wykorzystanie. Rozpoczęliśmy serią zadań matematycznych. Czy z 10 kwadratowych karteczek da się ułożyć kwadrat? Co będzie, jeśli weźmiemy 20 karteczek? Ile najmniej karteczek trzeba, by ułożyć kwadrat? Takich problemów dzieci rozwiązały jeszcze kilka, a niektóre z nich były ich pomysłu. Przed kolejną serią zadań dzieci ponumerowały karteczki tak, że jedno z pary miało liczby 1-10, drugie 11-20. Działając w parach dzieci układały liczby rosnąco i malejąco, wybierały tylko parzyste albo nieparzyste, wielokrotności liczb 3, 4, 5 itp. Znakomitym pomysłem dzieci było wykorzystanie karteczek do zakodowania historyjek i opowieści. Ten sposób nadaje się również do uczenia się. Można ułatwić uczenie się, kodując najważniejsze fakty przy pomocy symboli, które łatwo odczytać. Powstały piękne historyjki, a dzięki nim poćwiczyliśmy mówienie i opowiadanie. Zajęcia zakończyliśmy kreatywnie, wykorzystując karteczki na różne sposoby. Było składanie origami, ale również wymyślanie własnej składanki, było wycinanie i tworzenie obrazka z elementów oraz książeczek. Na koniec tego dnia zrobiliśmy hawajska sałatkę z ananasa.

 Czego nas te doświadczenia nauczą? Przede wszystkim nasycimy swoje zmysły widokiem odległych i obcych ziem. Wsłuchamy się w muzykę, nauczymy się kilka słów w tym języku. Poznamy kulturę danego kraju. Nauczymy się tolerancji i akceptacji drugiego człowieka i jego kultury. Zasmakujemy się w egzotycznej dla nas kuchni. Naszą przygodę rozpoczęliśmy poznając Hawaje. Na Hawajach króluje ananas, główny składnik naszej sałatki owocowej. W pobliskim supermarkecie samodzielne wybraliśmy produkty i zapłaciliśmy za nie.

Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców  w najbliższy czwartek

tj.17 września 2020r. na godz. 16:30 ( kl. II-V) bądź

17:30 ( kl. VI- VIII)

na inauguracyjne spotkanie z wychowawcą.

Zebranie Rady Rodziców- godz. 18:15 sala konferencyjna.

 

Pamiętaj, Rodzicu!

Towarzyszenie dziecku w procesie edukacji i wychowania jest obowiązkiem i wspaniałą przygodą. Nie rezygnuj z tej możliwości.

 

ODDZIAŁ

WYCHOWAWCA

GABINET

IIa

p. Marta Kupis

205

IIb

W zastępstwie za nieobecnego wych. p. K.Chołodecka

201

IIc

p. Katarzyna Zakrzacka

206

IIIa

p. Emilia Laskowska- Janoś

307

IIIb

p. Marzena Stepańczak

305

IIIc

p. Barbara Magdzińska

306

IVa

W zastępstwie za nieobecnego wychowawcę p. I. Buchert

301

IVb

W zastępstwie za nieobecnego wychowawcę p. B. Stefańska

302

Va

p. Elżbieta Herl

110

VIa

p. Agnieszka Kołodziejczyk- Ozga

109

VIb

p. Beata Jarczewska

203

VIc

p. Danuta Żołdak

6

VIIa

p. Aneta Florkowska- Sip

204

VIIb

p. Renata Grudkowska- Antkowiak

5

VIIc

p. Aneta Gębala

1

VIIIa

p. Edyta Stachowiak- Szyszka

2

VIIIb

p. Katarzyna Chołodecka

101

                                                                                                               Wrocław 2020-09-14

          

Szanowni Państwo!

1 września rozpoczął się rok szkolny 2020/2021. Rok wyjątkowo trudny, stojący bowiem pod znakiem bezprecedensowego wyzwania jakim są zmagania z pandemią koronawirusa. Wróciliśmy do nauczania stacjonarnego, które jest bardziej efektywne, służy uspołecznieniu dzieci i młodzieży, zabezpiecza przed negatywnymi skutkami długotrwałej izolacji. Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom większości społeczeństwa, o czym bezspornie zaświadczają sondaże opinii publicznej. Postępujemy jak wiele innych krajów na świecie
i ogół państw Unii Europejskiej.

Po dwóch tygodniach nauki można pokusić się o pierwsze podsumowania i wnioski: