Z okazji pierwszego dnia jesieni w klasie II b odbyły się zajęcia z elementami arteterapii. Po przygotowaniu sali do zajęć, uczniom pozostało już tylko uruchomienie wyobraźni. Na czarnym stretchu, w rytm utworu Antonio Vivaldiego "Jesień" dzieci miały namalować jak wyobrażają sobie przyjście jesieni. Następnie, kiedy farba wyschła, patyczkami wydrapywały swoje jesienne obrazki. Prace były bardzo różne. Przedstawiały liście spadające z drzew, jeże lub parasolki. Dzięki tym zajęciom dzieci działały wielozmysłowo. Uruchomiły zmysły wzroku, dotyku, zapachu i słuchu. Mogły się zrelaksować i otworzyć na swoje emocje.

Zajęcia zorganizowane w ramach projektu SZKOŁA NA PODIUM



Wykorzystując piękną pogodę, w ramach dodatkowych zajęć przyrodniczych wybrałyśmy się do parku zagrać w grę terenową. Po wcześniejszym obejrzeniu filmu przyrodniczego zadaniem uczennic było odnalezienie miejsc wskazanych przez nauczyciela oraz ich opisanie. Zadanie nie było łatwe ponieważ teren był dość duży, mimo to dziewczynki sobie świetnie poradziły. Dotarły do każdej "bazy" doskonale ją opisując. Dzięki zabawie dowiedziały się czym jest chlorofil oraz proces fotosyntezy. Zobaczyły jak wyglądają i czym są huba drzewna, rzęsa wodna oraz lilie wodne. Znalazły miejsce, w którym wiewiórka chowa zapasy na zimę oraz pień drzewa porośnięty grzybami. Uczennice są bardzo spostrzegawcze i ciekawe.

Z uwagi na zmianę harmonogramu basenów w związku z „czerwoną strefą” zajęcia projektowe- przyrodnicze w ramach „Szkoły na podium” z p. K. Vogt zostaną przesunięte z dnia 30.09. na 23.09.

Klasa II a doświadczyła ,że czytanie książki na dworze jest dużo, dużo przyjemniejsze niż w pomieszczeniu. Czytanie na świeżym powietrzu spotkało się z dużą sympatią wśród uczniów. To prawdziwa uczta dla umysłu.

W internacie Technikum Leśnego odbyło się zebranie Powiatowego SZS w Miliczu podsumowujące wyniki współzawodnictwa sportowego szkół w roku szkolnym 2019/2020. W spotkaniu brali udział przedstawiciele wszystkich szkół powiatu milickiego. Podczas zebrania zostały ogłoszone oficjalne wyniki współzawodnictwa sportowego szkół województwa dolnośląskiego sporządzone przez Szkolny Związek Sportowy „Dolny Śląsk” we Wrocławiu.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Miliczu w roku szk. 2019/2020 zdobyła I miejsce w rywalizacji szkół powiatu milickiego i ostatecznie bardzo dobre 28 miejsce w ramach Dolnośląskich Igrzysk Dzieci ( sklasyfikowano 498szkół ). Gratulacje dla wszystkich uczniów którzy przyczynili się do tego sukcesu !!!
Oficjalne wyniki szkół w ramach Igrzysk Dzieci powiatu milickiego: 1.Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Miliczu - 28 miejsce w województwie ( 791 punkty )
2. SP 2 Milicz – 43 ( 758 pkt. )
3. SP Krośnice– 48 miejsce ( 751 pkt. )
4. SP Sułów – 57miejsce ( 730 pkt. )
5. SP Bukowice – 61 miejsce ( 725 pkt. )
6. SP i. A.Lindgren – 124 miejsce ( 564 pkt. )
7. SP Cieszków – 179 miejsce ( 443 pkt. )
8. SP Pakosławsko – 183 miejsce (437 pkt. )
9. SP Wziąchowo – 215 miejsce ( 360 pkt. )
10. SP Dunkowa – 338 miejsce ( 216 pkt. )
11 SP Wróbliniec– 403miejsce ( 141 pkt. )
12.SP Kuźnica Cieszycka - 467miejsce ( 70 pkt. )
13. SP Nowy Zamek
14. SP Czatkowice
Podczas spotkania Wiesław Cerazy ( przewodniczący Powiatowego SZS w Miliczu ) wręczył puchary przedstawicielom najlepszych ( miejsca 1-3 ) szkół we współzawodnictwie sportowym powiatu milickiego. Wybrano także nowy zarząd, którego przewodniczącą została Danuta Żołdak.

 

Uczniowie klasy II a również przyczynili się do tego, aby wokół szkoły było cudnie. Pracowali żwawo, zręcznie i rezolutnie. Posadzone sprytnie i mądrze przez nich róże okrywowe, liliowce, cisy oraz szałwie będą zdobić budynek naszej szkoły.

 Rano dałam dzieciom po dziesięć karteczek i zapytałam, jakie mają pomysły na ich wykorzystanie. Rozpoczęliśmy serią zadań matematycznych. Czy z 10 kwadratowych karteczek da się ułożyć kwadrat? Co będzie, jeśli weźmiemy 20 karteczek? Ile najmniej karteczek trzeba, by ułożyć kwadrat? Takich problemów dzieci rozwiązały jeszcze kilka, a niektóre z nich były ich pomysłu. Przed kolejną serią zadań dzieci ponumerowały karteczki tak, że jedno z pary miało liczby 1-10, drugie 11-20. Działając w parach dzieci układały liczby rosnąco i malejąco, wybierały tylko parzyste albo nieparzyste, wielokrotności liczb 3, 4, 5 itp. Znakomitym pomysłem dzieci było wykorzystanie karteczek do zakodowania historyjek i opowieści. Ten sposób nadaje się również do uczenia się. Można ułatwić uczenie się, kodując najważniejsze fakty przy pomocy symboli, które łatwo odczytać. Powstały piękne historyjki, a dzięki nim poćwiczyliśmy mówienie i opowiadanie. Zajęcia zakończyliśmy kreatywnie, wykorzystując karteczki na różne sposoby. Było składanie origami, ale również wymyślanie własnej składanki, było wycinanie i tworzenie obrazka z elementów oraz książeczek. Na koniec tego dnia zrobiliśmy hawajska sałatkę z ananasa.

 Czego nas te doświadczenia nauczą? Przede wszystkim nasycimy swoje zmysły widokiem odległych i obcych ziem. Wsłuchamy się w muzykę, nauczymy się kilka słów w tym języku. Poznamy kulturę danego kraju. Nauczymy się tolerancji i akceptacji drugiego człowieka i jego kultury. Zasmakujemy się w egzotycznej dla nas kuchni. Naszą przygodę rozpoczęliśmy poznając Hawaje. Na Hawajach króluje ananas, główny składnik naszej sałatki owocowej. W pobliskim supermarkecie samodzielne wybraliśmy produkty i zapłaciliśmy za nie.