Na lekcjach fizyki zgłębialiśmy widomości z elektrostatyki. Sprawdzaliśmy różne sposoby elektryzowania ciał. Sprawdzaliśmy jak zachowują się ładunki jednoimienne i różnoimienne. Sprawdzaliśmy jak zachowuje się stróżka wody gdy zbliżaliśmy do niej naelektryzowany balonik czyli potwierdziliśmy, że cząsteczka wody jest dipolem.
Wykorzystaliśmy napięcie powierzchowne wody, siły spójności i przylegania w tworzeniu baniek mydlanych, doświadczeniu „suchy palec”, „ile monet wrzucimy do pojemnika z wodą” bez wylania się kropli wody. Wykorzystaliśmy różnice gęstości cieczy w tworzeniu lawa lamp i tęczowych roztworów.
Budowaliśmy obwody elektryczne, by udowodnić, że roztwory wodne soli, kwasów i zasad przewodzą prąd, a woda destylowana nie jest elektrolitem
Przez doświadczenia uczniowie uczą się prowadzić obserwacje i tworzyć wnioski.