Archiwum 2022/23
Wycieczka do Warszawy - dzień 2.
- Szczegóły
- Kategoria: Archiwum 2022/23
Drugi dzień pobytu w Warszawie rozpoczęliśmy od spotkania z Warszawską Syrenką - tą znad Wisły. Potem udaliśmy się do Muzeum Neonów, w którym poznaliśmy historię upiększania polskich miast neonami. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. Miejsce to zaskoczyło nas multisensorycznymi doznaniami i możliwością eksperymentowania w różnych dziedzinach. Największą atrakcją dzisiejszego dnia było Planetarium, w którym obejrzeliśmy film "Na skrzydłach marzeń" oraz przejazd metrem do hotelu. To był naprawdę udany dzień.
#PoznajPolskę #Jedynka #SP1 #Warszawa #CentrumNaukiKopernik #Planetarium #Metro
Nowości książkowe z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
- Szczegóły
- Kategoria: Archiwum 2022/23
Wycieczkka do Warszawy - dzień 1.
- Szczegóły
- Kategoria: Archiwum 2022/23
Przemiana kaczątka
- Szczegóły
- Kategoria: Archiwum 2022/23
Uczniowie klasy 1 a po omówieniu baśni H.Ch.Andersena pt."Brzydkie Kaczątko" wykonali pracę plastyczną przedstawiającą przemianę kaczątka w pięknego łabędzia
MAMY TO!
- Szczegóły
- Kategoria: Archiwum 2022/23
Specjalistyczny sprzęt zakupiony w ramach rządowego programu na lata 2022-2024 „Aktywna Tablica” 2022 jest już w naszej szkole.
Tym razem środki w wysokości 43.750 zł. w całości przeznaczyliśmy na stworzenie miejsca przeznaczonego do nauki i stymulowania rozwoju uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz korzystających z pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
Co zakupiliśmy?
Przy wyborze pomocy kierowaliśmy się przede wszystkim potrzebami szkoły oraz innowacyjnością, unikatowością metod oraz urządzeń, stąd po wielu konsultacjach z pracownikami Centrum Rehabilitacji Poznawczej i Neuroterapii BIOMED NEUROTECHNOLOGIE wybór padł na zestaw EEG+ HEG- BIOFEEDBACK.
Dla KOGO?
*dzieci z ADHD, ADD, dysleksją, zaburzeniami lękowymi, zaburzeniami funkcji poznawczych
* dzieci z zaburzeniami koncentracji, uwagi
*dzieci zdrowe w celu poprawy funkcjonowania umysłu
* dzieci z problemami emocjonalnymi, nie radzące sobie ze stresem
OBSZARY WSPARCIA:
* polepszenie koncentracji uwagi
* poprawa pamięci
*zwiększona odporność na stres
*wzrost efektywności uczenia się
*wyciszenie psychiczne i emocjonalne
*poprawa umiejętności panowania nad emocjami
*przyspieszenie efektywności innych terapii
Dodatkowy czujnik HEG z opaską sprawdza się jako efektywna metoda w pracy z uczniami z problemami z koncentracją, pamięcią i osobami ze spektrum autyzmu z uwagi na małą liczbę artefaktów, szczególnie w lokalizacji czołowej.
Specjalistycznie uwarunkowany trening prowadzi do poprawy funkcji poznawczych oraz poprawy jakościowej pracy mózgu, czego efektem jest lepsze funkcjonowanie całego organizmu.
Drugi zestaw, to nowoczesne, wchodzące na rynek terapeutyczny stanowisko do diagnozy i terapii dzieci wg metody Warnkego- zestaw do diagnozy i treningu słuchowego, wzrokowego i motorycznego, treningu lateralnego.
DLA KOGO?
*dzieci, u których występują trudności w zakresie prawidłowego czytania, pisania i mówienia
*dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz osoby, u których dysleksję już zdiagnozowano
* osoby z zaburzeniami przetwarzania słuchowego
OBSZARY WSPARCIA
*poprawa szybkości uczenia się
*pomoc w nauce czytania i pisania
*lepsze zapamiętywanie informacji podawanych drogą słuchową, wzrokową
*poprawa koordynacji oko-ręka
*poprawa koordynacji słuchowo-ruchowej
*stymulacja uwagi i poprawa czasu reakcji
Możemy się pochwalić, że nasza szkoła jako jedyna w powiecie milickim posiada to stanowisko terapeutyczne.
Obecnie 2 nauczycieli ( 1 do każdego urządzenia ) jest w trakcie certyfikowanego szkolenia , aby móc profesjonalnie, bezpiecznie użytkować urządzenia z korzyścią dla uczniów.
Sprzęt ten zamontowany został w drugim gabinecie terapeutycznym, który znajduje się w hali szkolnej.
W planach jest przeszkolenie jeszcze kilku nauczycieli, aby stanowiska terapeutyczne były maksymalnie wykorzystywane i służyły uczniom.
Praca z wysokiej klasy narzędziami diagnostycznymi i treningowymi ukierunkowana jest na zmianę zaburzonych funkcji i oby tak było.
Konkurs plastyczny: Wolontariat łączy ludzi.
- Szczegóły
- Kategoria: Archiwum 2022/23
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia wolontariusza postanowiliśmy zorganizować wewnątrzszkolny konkurs plastyczny pt. „Wolontariat łączy ludzi”, którego celem jest przybliżenie dzieciom i młodzieży szerzenia idei wolontariatu oraz niesieniu pomocy potrzebującym .
Aby wziąć udział w konkursie należy dowolną techniką na papierze A4 lub A3 wykonać plakat promujący wolontariat. Prace należy składać do wychowawców swoich klas do 2 grudnia, natomiast wychowawców prosimy o przekazanie prac opiekunom szkolnego wolontariatu.
Rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników odbędzie się 5 grudnia.
Podziękowania szkolnego wolontariatu
- Szczegóły
- Kategoria: Archiwum 2022/23
Za wrażliwość, otwierającą serce dla tych, którzy potrzebują pomocy.
Za bezinteresowną chęć do czynienia dobra.
Za pomoc i życzliwość
DZIĘKUJEMY !!!
Szkolny wolontariat oraz koło PCK składają serdeczne podziękowania uczniom, nauczycielom, rodzicom oraz wszystkim osobom zaangażowanym i wspierającym akcje, które dotychczas odbyły się w naszej szkole, miedzy innymi akcja : „WSZYSTKIE DZIECI ZBIERAJĄ ELEKTROŚMIECI” , KASZTANKI DLA HOSPICJUM, „PODARUJ ZNICZ NA KRESY WSCHODNIE”, „PAKA DLA ZWIERZAKA” ORAZ „GÓRA SREBRA” PCK. Dziękujemy za okazane wsparcie i za to że mogliśmy liczyć na Państwa otwarte serca, które tak przepięknie potrafią dzielić się dobrem z innymi. Jak zwykle Milicka Jedynka nie zawiodła . To jeszcze nie koniec niesienia pomocy potrzebującym, niebawem pojawią się nowe akcje oraz zbiórki które mogą odmienić życie tym którzy potrzebują pomocy, zachęcamy do śledzenia szkolnej strony internetowej oraz FB i niesienia pomocy. Warto pomagać!
Szkolny wolontariat