Zajęcia przyrodnicze są efektowniejsze poprzez zabawę. Dzięki obserwacjom i doświadczeniom zdobywamy wiedzę szybciej. Tego typu zajęcia są ciekawsze i zachęcają nas do samodzielnego zdobywania wiedzy, do odkrywania, eksperymentowania, bacznego postrzegania.

       Na zajęciach edukacji przyrodniczej obserwowaliśmy nasiona zbóż rosnących na naszych polach uprawnych oraz sprawdzaliśmy czy w nasionach roślin oleistych faktycznie gromadzi się olej. Wysypywaliśmy ziarna dyni, słonecznika, lnu na kartkę papieru, zaginaliśmy ją i mocno rozbijaliśmy nasiona młotkiem. Okazało się, że kartka po rozbiciu nasion była tłusta. Potem za pomocą dwóch kamieni staraliśmy rozetrzeć trochę ziaren pszenicy. Udało się. Otrzymaliśmy trochę mąki. Nawet niektórzy spróbowali.

Wnioski: praca na roli dawno temu była bardzo ciężka i pracochłonna, a narzędzia były bardzo prymitywne.