Uczniowie klasy II a zostali podzieleni na zespoły 4-osobowe ! Dzieci przydzieliły sobie role w zespołach: biegacza,pisarza,osoby trzymającej tekst oraz odmierzającej czas za pomocą stopera. Każdy zespół miał swój kolor drużyny.
Osoby trzymające kartki stały w równych odległościach - każda drużyna miała do swojej karty taką samą odległość. Biegacz musiał podbiec do tekstu, zapamiętać jak największą ilość słów (także znaki interpunkcyjne), podbiec do „pisarza” i powiedzieć mu to, co zapamiętał. Pisarz zapisywał to, co usłyszał. Uczniowie mogli zamieniać się rolami .Biegacz mógł biegać tyle razy ile potrzebował ! Metoda ta niewątpliwie rozwija umiejętność czytania ze zrozumieniem, prawidłową wymowę, spostrzegawczość i czujność ortograficzną. Przy okazji uczniowie doskonalili współpracę w grupie, ale przede wszystkim ćwiczenia dostarczyły im mnóstwa pozytywnej energii i radości. Uczniowie byli bardzo aktywni i zaangażowani ! Świetnie się bawili !!!