W zajęciach logopedycznych brało udział 4 uczniów z klas 1-3. Zajęcia odbywały się dwa razy w tygodniu w trybie stacjonarnym.
Ogólne i szczegółowe cele zajęć został przez uczniów w różnym stopniu osiągnięte.
U wszystkich w różnym stopniu doszło do usprawnienia motoryki i koordynacji narządów artykulacyjnych. Nastąpił rozwój mowy pod względem gramatycznym, fonetycznym, leksykalnym i frazeologicznym. Analizując wyniki ankiet ewaluacyjnych – uczniowie:
- wszyscy uczniowie uznali, że po zajęciach bardziej lubią się uczyć
- wszyscy przyznali, że zajęcia im się podobały
- wszyscy uczniowie uznali, ze program zajęć był ciekawy,
- wszyscy uczniowie uznali, że materiały prezentowane na zajęciach były ciekawe,
- wszyscy przyznali, że korzystali na zajęciach z nowoczesnego sprzętu i pomocy dydaktycznych,
- wszyscy uznali, że po zakończeniu zajęć łatwiej zapamiętują i lepiej się uczą
- uznali, że wiedza dot. zajęć logopedycznych jest większa
- wszyscy chętnie skorzystaliby z takich zajęć w przyszłości.
Zajęcia nie były monotonne – pojawiały się oprócz zajęć stolikowych z kartami pracy (np. wyszukiwanie, wykreślanie, rebusy), czy przed lustrem logopedycznym różnego rodzaju ćwiczenia połączone z ruchem, ćwiczeniami koordynacji, logorytmiczne.
Wykorzystywano komputerowe i multimedialne programy i aplikacje logopedyczne. Pracę nad korekcją wymowy oraz ćwiczenia narządów mowy i ćwiczenia oddechowe wykonywane były podczas zabawy – gier, mini konkursów. Wykorzystywano różnego rodzaju pomoce do ćwiczeń:
– gry logopedyczne np. memory, domino, kółko i krzyżyk, bingo, planszowe, karciane np. Czarny Piotruś
- pomoce oddechowe np. wiatraczki, bańki mydlane, słomki,
- tematyczne np. do zabawy w sklep, lekarza,