W miniony poniedziałek dzięki uczestnictwu szkoły w projekcie „Wsparcie edukacji w szkołach gminy Milicz” 50 uczniów z kl. 8 i 6 pod opieką pań: Anety Florkowskiej-Sip, R. Korzeniowskiej i A. Romanów- Kaczmarek poszerzało swoją wiedzę z biologii, przyrody, chemii, geografii i fizyki, uczestnicząc w zajęciach warsztatowych w Centrum Wiedzy o Wodzie „Hydropolis”. Zagadnienia dotyczące cyklu hydrologicznego w prosty, a zarazem interesujący sposób zobrazowały uczniom obieg wody w przyrodzie, zapoznały z jego poszczególnymi etapami- od parowania przez powstanie chmur, aż po opad deszczu. Warsztaty miały głównie formę praktyczną, uczniowie pracując w grupach, badali glebę oraz sprawdzali, w jaki sposób człowiek przyczynia się do jej degradacji. Oprócz tego w trakcie wykonywania doświadczeń przemycanych było wiele ciekawostek o naszej planecie mających wydźwięk proekologiczny.

 

Następnie z przewodnikiem przemierzaliśmy zakamarki niezwykłego obiektu, jakim jest „Hydropolis”, oglądaliśmy interaktywne wystawy, która wzbudziły zainteresowanie uczniów, w szczególności stare urządzenia wykorzystywane dawniej do czerpania wody, zegary, pompy wodne. Niezwykle interesujące były dla uczniów również podświetlane mapy pokazujące ujęcie rzek, ścieków. Szczególne wrażenie wywarło podświetlenie zalanych obszarów Wrocławia podczas powodzi w 1997r.

Okazało się, że „Hydropolis to miejsce, w którym różnorodne technologie multimedialne, interaktywne instalacje, wierne repliki i modele oraz bogate w informacje ekrany dotykowe służą jednemu celowi: ukazaniu wody z różnych, fascynujących perspektyw”.

Pełni wrażeń, nowych wiadomości, rozbudzeni naukowo i bardziej świadomi powróciliśmy do szkoły. Wycieczka okazała się nie tylko wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją przyrody, biologii, ekologii, fizyki, chemii.

{gallery}2023/hydropolos{/gallery}