"Dzień mózgu" świętowaliśmy na zajęciach z integracji sensorycznej, prowadzonych przez p. Martę Posor- mamę naszego kolegi z klasy, która jest terapeutą SI. Ćwiczyliśmy swoje zmysły dotykając, wąchając i smakując. Poznaliśmy też nowe, trudne słowo, jakim jest priopriorecepcja. A największą frajdę sprawiły nam zabawy ruchowe z chustą animacyjną. Na tych zajęciach nasz mózg "najadał" się różnorodnymi wrażeniami 🙂🙂🙂

 

   16.03. za pomocą piasku, światła i cienia, w połączeniu z cudowną muzyką i głosem lektora powstały na oczach naszych uczniów autorskie interpretacje ulubionych opowieści. Klasy 1-4 przeniosły się do mroźnej krainy Królowej Śniegu, a uczniowie z klas 5-8 do miejsc odwiedzanych przez bohatera opowiastki A. de Saint- Exupery. Niezrównana animacja tworzona na żywo, malowana piaskiem zabrała widzów w niezwykłą podróż do magicznego świata. Fantastyczne obrazy i muzyka wywołały niezwykłe wrażenia i pozostawiły niezapomniane wspomnienia.

Spektakle z piaskowej animacji rozwijają nie tylko kreatywne myślenie i artystyczną wyobraźnię, ale też koncentrację uwagi. To była prawdziwa piaskowa magia!!!

WYNIKI ETAPU SZKOLNEGO POWIATOWEGO KONKURSU BIOLOGICZNEGO

Wyniki eliminacji szkolnych przedstawiają się następująco:

  1. 1.Hanna Cieplik- klasa 8b ( I miejsce)
  2. 2.Franciszek Panek- klasa 7c ( II miejsce)
  3. 3.Franciszek Kucharski- klasa 7c ( III miejsce)

Uczniowie będą reprezentować szkołę w I Powiatowym Konkursie Biologicznym, który odbędzie się 28.04.2022. Temat konkursu : „ Od komórki do organizmu- tajemnice ludzkiego ciała” .

Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 2 i Szkoła Muzyczna I Stopnia w Miliczu.

                                                                                                                          Warszawa, 03 marca 2022
ZPR.740.1.2022.AW


Szanowni Państwo, Rodzice i Opiekunowie,


pragnę Państwu przypomnieć, że wszystkie dzieci i młodzież w Polsce, do ukończenia
19 roku życia, mają prawo do bezpłatnej profilaktycznej opieki zdrowotnej, w tym do
okresowych testów przesiewowych i kompleksowych bilansów zdrowia.
U dzieci w wieku szkolnym wykonują je pielęgniarki albo higienistki szkolne (testy
przesiewowe) oraz lekarze podstawowej opieki zdrowotnej (bilanse zdrowia).
Systematyczne wykonywanie testów przesiewowych oraz badań bilansowych u dzieci
pozwala na wczesne wykrycie nieprawidłowości rozwoju, zaburzeń i chorób oraz na
szybkie rozpoczęcie leczenia i przeciwdziałanie postępowi choroby. W wielu
przypadkach chroni też przed poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi odczuwanymi
w późniejszych latach. Wizyta profilaktyczna to także dobry moment na rozmowę
z lekarzem o wszystkim, co niepokoi Państwa w rozwoju i zachowaniu dziecka,
zadawanie pytań dotyczących zdrowego stylu życia oraz wyjaśnienie wątpliwości co do
informacji docierających z różnych, nie zawsze wiarygodnych źródeł.
W przypadku dzieci i młodzieży szkolnej, badania są wykonywane w następujących
rocznikach1):
 roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne2)
 klasa III szkoły podstawowej,
 klasa VII szkoły podstawowej,
 klasa I szkoły ponadpodstawowej,
 ostatnia klasa szkoły ponadpodstawowej do ukończenia 19 roku życia.
Szczególnie ważne jest wykonanie bilansu zdrowia przed rozpoczęciem nauki w szkole, gdyż jest wtedy oceniana tzw. zdrowotna gotowość szkolna, a wczesne wykrycie dysfunkcji pozwoli na podjęcie odpowiednich działań i dobry start w szkole. Mając powyższe na uwadze, zachęcam Państwa do regularnego zgłaszania się ze swoimi dziećmi na badania bilansowe, które potwierdzą, że rozwój dziecka przebiega prawidłowo, a w razie potrzeby pozwolą odpowiednio wcześnie wykryć ewentualne problemy zdrowotne i podjąć niezbędne działania. Uczniowie do ukończenia 16 lat powinni zgłaszać się na badanie profilaktyczne w towarzystwie rodziców lub opiekunów prawnych. Uczeń kończący szkołę średnią jako osoba pełnoletnia, zgłasza się na badanie sam. Uwrażliwiam więc Państwa jako rodziców i opiekunów, aby zachęcali swoje pełnoletnie dzieci do zgłoszenia się na ostatnie badanie bilansowe przed wejściem w dorosłe życie. Zalecenia konsultantów krajowych oraz przepisy prawne dotyczące opieki zdrowotnej nad uczniami znajdują się na ogólnodostępnej stronie internetowej Instytutu Matki i Dziecka www.medycynaszkolna.imid.med.pl.

                                                                                                                         Z poważaniem z upoważnienia

                                                                                                                     Ministra Zdrowia Waldemar Kraska

                                                                                                                               Sekretarz Stanu

 

Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele, Pracownicy Oświaty,

Przedstawiciele Samorządów,

Szanowni Rodzice,

Drodzy Uczniowie,

od kilkunastu dni za naszą wschodnią granicą trwają działania wojenne prowadzone przez Rosję przeciwko narodowi ukraińskiemu. Wydarzenia te w ogromnym stopniu wpłynęły także na sytuację w naszym kraju. Od początku wojny postawa polskiego społeczeństwa – solidarność z Ukrainą, która przejawia się przede wszystkim w bezinteresownym niesieniu pomocy – jest godna najwyższego uznania. Ogrom cierpienia jakiego doświadczają Ukraińcy jest niewyobrażalny. Zdajemy sobie sprawę z tego, że naszym wspólnym zadaniem jest obecnie zapewnienie uchodźcom dogodnych warunków bytowych, umożliwienie podjęcia pracy, a także kontynuowania edukacji i nauki.

Z ogromnym szacunkiem przyglądam się zaangażowaniu Dyrektorów i Nauczycieli
w proces
przyjmowania dzieci i młodzieży z Ukrainy do naszych szkolnych wspólnot.
Zdaję sobie sprawę z tego, że podejmowane przez Państwa działania wiążą się z ogromnym wysiłkiem podyktowanym koniecznością dostosowania rzeczywistości szkolnej
do obecnych wyzwań. Naszym celem jest maksymalne wsparcie Państwa w tych działaniach. W związku z tym przygotowaliśmy szereg materiałów informacyjnych
oraz rekomendacji dotyczących przyjmowania uczniów ukraińskich do polskich przedszkoli, szkół i placówek oświatowych. Wprowadziliśmy również zmiany w przepisach, dzięki którym możliwe będzie łatwe i elastyczne tworzenie klas przygotowawczych.


Obecnie w parlamencie procedowany jest projekt ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy
w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa. W dokumencie tym
z zakresu oświaty w
prowadzone zostały rozwiązania, które pozwolą na zapewnienie kształcenia oraz wychowania uczniom będącym obywatelami Ukrainy. W tym celu umożliwiamy tworzenie innych lokalizacji prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Pozwoli to na zwiększenie bazy miejsc na potrzeby edukacji ukraińskich dzieci. Lokalizacje te organizacyjnie będą podporządkowane szkołom lub przedszkolom. Dodatkowo wprowadzone zostaną przepisy ułatwiające zatrudnienie obywateli Ukrainy na stanowisku pomocy nauczyciela, a także zmiany umożliwiające zwiększenie wsparcia ukraińskich uczniów przez kadrę pedagogiczną.
Co istotne rząd przeznaczy dodatkowe środki z budżetu państwa na kształcenie uczniów
z Ukrainy. Wszystko po to, by pomóc ukraińskim obywatelom, którzy w wyniku wojny znaleźli się na terytorium Polski.

Szanowni Rodzice, dziękuję za Państwa aktywną postawę i gotowość do niesienia pomocy ukraińskim rodzinom. Państwa bezinteresowne zaangażowanie godne jest najwyższego uznania. Głęboko wierzę, że ta pomoc ­ w postaci choćby najmniejszych gestów ułatwiających przybywającym do Polski obywatelom Ukrainy odnalezienie się w nowych warunkach to przykład solidarności w obliczu ludzkiej tragedii. Dziękuję również
za wspieranie Dyrektorów i Nauczycieli w przygotowywaniu szkół i placówek edukacyjnych na przyjęcie ukraińskich uczniów.  

Drodzy Uczniowie, jestem dumny, że z wyjątkową dojrzałością zareagowaliście na potrzeby Waszych rówieśników z Ukrainy, którzy uciekając przed wojną, znaleźli schronienie
w naszym kraju i zdecydowali się na podjęcie edukacji w polskich szkołach. Mam nadzieję, że wspólna nauka będzie dobrą okazją do wymiany doświadczeń i zacieśniania relacji.
Dziękuję za wszelkie gesty solidarności z ukraińskimi uczniami. To Wy będziecie dla nich przewodnikami w poznawaniu naszego kraju. Wiem, że sprostacie temu zadaniu.

Chcę Was także zapewnić, że pomimo wojny w Ukrainie, będziecie mogli
w sposób niezakłócony kontynuować naukę i przygotowywać się
do egzaminów. Jesteście bezpieczni, bo Polska jest ważną częścią NATO – najpotężniejszego sojuszu obronnego na świecie.

Szanowni Państwo, zapewniam o moim wsparciu i nieustających działaniach związanych
z dostosowywaniem polskiego systemu oświaty do przyjmowania ukraińskich uczniów
do szkół oraz placówek edukacyjnych w całym kraju. Jesteśmy otwarci na dalsze sugestie zmian legislacyjnych płynących od organów prowadzących i samorządów. Życzę Państwu siły niezbędnej do tego, aby sprostać czekającym nas wszystkich wyzwaniom.

Przed nami najważniejszy z egzaminów egzamin z człowieczeństwa.

Z wyrazami szacunku


Przemysław Czarnek

Minister Edukacji i Nauki