W klasie 3 poprzez praktyczne działanie sprawdzaliśmy umiejętności geometryczne. Tworząc rozwiązywaliśmy napotkane problemy, a wyobraźnia tworzyła geometryczne obrazy. Wystarczyła do tego kartka A4 i nożyczki. Dla dzieci takie zajęcia były dobrą zabawą.

Jak zrobić kwadrat z prostokąta? Czym się różnią te figury, w czym są podobne? Pokaż przekątne kwadratu, wierzchołki, kąty, boki... Jak z kwadratu otrzymać 8 jednakowych trójkątów? Co zrobić, by tych trójkątów było 16? Gdzie w trójkącie jest kąt prosty? Ile najmniej trójkątów potrzebujesz by złożyć kwadrat, a ile by powstał prostokąt? Jaki kształt powstanie, gdy trójkąty będą stykać się z innymi przynajmniej jednym wierzchołkiem? Zbuduj figurę, w której trójkąty będą stykać się z innymi przynajmniej jednym bokiem. To tylko niektóre zadania. Na koniec uczniowie zdążyli jeszcze pobawić się trójkątami według własnych pomysłów. Takie zajęcia to diagnoza, zabawa, zaspokojenie potrzeby ruchu i powtórka tego, co dzieci nauczyły się wcześniej.

 

{gallery}2021/geometria{/gallery}