Na lekcjach fizyki zgłębialiśmy widomości z elektrostatyki. Sprawdzaliśmy różne sposoby elektryzowania ciał. Sprawdzaliśmy jak zachowują się ładunki jednoimienne i różnoimienne. Sprawdzaliśmy jak zachowuje się stróżka wody gdy zbliżaliśmy do niej naelektryzowany balonik czyli potwierdziliśmy, że cząsteczka wody jest dipolem.

Wykorzystaliśmy napięcie powierzchowne wody, siły spójności i przylegania w tworzeniu baniek mydlanych, doświadczeniu „suchy palec”, „ile monet wrzucimy do pojemnika z wodą” bez wylania się kropli wody. Wykorzystaliśmy różnice gęstości cieczy w tworzeniu lawa lamp i tęczowych roztworów.

Budowaliśmy obwody elektryczne, by udowodnić, że roztwory wodne soli, kwasów i zasad przewodzą prąd, a woda destylowana nie jest elektrolitem

Przez doświadczenia uczniowie uczą się prowadzić obserwacje i tworzyć wnioski.

 

 

1000001687.jpg 1000001690.jpg IMG_20191018_144506.jpg

IMG_20191018_145244.jpg IMG_20191018_150224.jpg IMG_20191018_150621.jpg

IMG_20191018_150638.jpg IMG_20191018_150644.jpg IMG_20191018_150742.jpg

IMG_20191018_150828.jpg IMG_20191018_151005.jpg IMG_20191108_135820_BURST002.jpg

IMG_20191108_141200.jpg IMG_20191108_142130.jpg IMG_20191108_142149.jpg

IMG_20191108_142206.jpg IMG_20191108_142210.jpg IMG_20191108_142218.jpg

IMG_20191108_142229.jpg IMG_20191108_142241.jpg IMG_20191108_142355.jpg

IMG_20191108_142852.jpg