Specjalistyczny sprzęt zakupiony w ramach  rządowego programu na lata 2022-2024  „Aktywna Tablica” 2022 jest już w naszej szkole.

Tym razem  środki w wysokości 43.750 zł. w całości przeznaczyliśmy na stworzenie miejsca przeznaczonego do nauki i stymulowania rozwoju uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz korzystających z pomocy psychologiczno- pedagogicznej.

Co zakupiliśmy?

Przy wyborze pomocy kierowaliśmy się przede wszystkim potrzebami szkoły oraz innowacyjnością, unikatowością metod oraz urządzeń, stąd po wielu konsultacjach z pracownikami Centrum Rehabilitacji Poznawczej i Neuroterapii  BIOMED NEUROTECHNOLOGIE wybór padł na zestaw EEG+ HEG- BIOFEEDBACK.

Dla KOGO?

*dzieci z ADHD, ADD, dysleksją, zaburzeniami lękowymi, zaburzeniami funkcji poznawczych

* dzieci z zaburzeniami koncentracji, uwagi

*dzieci zdrowe w celu poprawy funkcjonowania umysłu

* dzieci z problemami emocjonalnymi, nie radzące sobie ze stresem

OBSZARY WSPARCIA:

* polepszenie koncentracji uwagi

* poprawa pamięci

*zwiększona odporność na stres

*wzrost efektywności uczenia się

*wyciszenie psychiczne i emocjonalne

*poprawa umiejętności panowania nad emocjami

*przyspieszenie efektywności innych terapii

Dodatkowy czujnik HEG z opaską sprawdza się jako efektywna metoda w pracy z uczniami z problemami z koncentracją, pamięcią i osobami ze spektrum autyzmu z uwagi na małą liczbę artefaktów, szczególnie w lokalizacji czołowej.

Specjalistycznie uwarunkowany trening prowadzi do poprawy funkcji poznawczych oraz poprawy jakościowej pracy mózgu, czego efektem jest lepsze funkcjonowanie całego organizmu.

Drugi zestaw, to nowoczesne, wchodzące na rynek terapeutyczny  stanowisko do diagnozy i terapii dzieci wg metody Warnkego- zestaw do diagnozy i treningu słuchowego, wzrokowego i motorycznego, treningu lateralnego.

DLA KOGO?

*dzieci, u których występują trudności w zakresie prawidłowego czytania, pisania i mówienia

*dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz osoby, u których dysleksję już zdiagnozowano

* osoby z zaburzeniami przetwarzania słuchowego

OBSZARY WSPARCIA

*poprawa szybkości uczenia się

*pomoc w nauce czytania i pisania

*lepsze zapamiętywanie informacji podawanych drogą słuchową, wzrokową

*poprawa koordynacji oko-ręka

*poprawa koordynacji słuchowo-ruchowej

*stymulacja uwagi i poprawa czasu reakcji

Możemy się pochwalić, że nasza szkoła jako jedyna w powiecie milickim posiada to stanowisko terapeutyczne.

Obecnie  2 nauczycieli ( 1 do każdego urządzenia ) jest w trakcie certyfikowanego szkolenia , aby móc profesjonalnie, bezpiecznie użytkować urządzenia z korzyścią dla uczniów.

Sprzęt ten zamontowany został w drugim  gabinecie terapeutycznym, który znajduje się w hali szkolnej.

 

W planach jest przeszkolenie jeszcze kilku nauczycieli, aby stanowiska terapeutyczne były maksymalnie wykorzystywane i służyły uczniom.

Praca z wysokiej klasy narzędziami diagnostycznymi i treningowymi ukierunkowana jest na zmianę zaburzonych funkcji i oby tak było.

312566743_3297043553944244_1428319528034628564_n.jpg 313024734_456782659856048_5756388323797046914_n.jpg 313042625_410370407977430_7624988725809978392_n.jpg

313090261_1053838025290551_5734739519525612364_n.jpg 313118741_2708754905927822_2511884938267529127_n.jpg 313124214_511607847645544_2124287660994262969_n.jpg

313196263_804649474137621_1558799702868910050_n.jpg 313203990_1243532873046440_1639203826169920922_n.jpg 313210090_485157060221159_1569249397075506834_n.jpg

313214962_799959534612213_8657674966629476901_n.jpg