×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

W klasie 3 poprzez praktyczne działanie sprawdzaliśmy umiejętności geometryczne. Tworząc rozwiązywaliśmy napotkane problemy, a wyobraźnia tworzyła geometryczne obrazy. Wystarczyła do tego kartka A4 i nożyczki. Dla dzieci takie zajęcia były dobrą zabawą.

Jak zrobić kwadrat z prostokąta? Czym się różnią te figury, w czym są podobne? Pokaż przekątne kwadratu, wierzchołki, kąty, boki... Jak z kwadratu otrzymać 8 jednakowych trójkątów? Co zrobić, by tych trójkątów było 16? Gdzie w trójkącie jest kąt prosty? Ile najmniej trójkątów potrzebujesz by złożyć kwadrat, a ile by powstał prostokąt? Jaki kształt powstanie, gdy trójkąty będą stykać się z innymi przynajmniej jednym wierzchołkiem? Zbuduj figurę, w której trójkąty będą stykać się z innymi przynajmniej jednym bokiem. To tylko niektóre zadania. Na koniec uczniowie zdążyli jeszcze pobawić się trójkątami według własnych pomysłów. Takie zajęcia to diagnoza, zabawa, zaspokojenie potrzeby ruchu i powtórka tego, co dzieci nauczyły się wcześniej.

 

{gallery}2021/geometria{/gallery}