Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

Na podstawie art. 68 us­t. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jednolity: Dz.U. 2019 poz. 1148 z późniejszymi zmianami), w związku
 z Rozporządzeniem z dnia 20 marca 2020r. Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku |z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.,  od dnia 25 marca do 10 kwietnia 2020r., ogranicza się funkcjonowanie pracy Szkoły Podstawowej nr 1 im M. Kopernika w Miliczu. Szkoła w tym czasie wykonuje zadania z wykorzystaniem  metod i technik kształcenia na odległość.

Dyrektor Szkoły wprowadza Zarządzeniem  Procedurę w sprawie realizacji zadań szkoły z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w okresie od dnia 25 marca 2020 r. do dnia 10 kwietnia 2020 r.

Zarządzenie i Procedura są zamieszczone na stronie szkoły w zakładce
Zdalne nauczanie.

Kontakt ze szkołą jest możliwy: telefonicznie 713840015, w godz.8:00 do 13:00, przez pocztę e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz e- dziennik.

Dyrektor Szkoły Krystyna Piosik

 

19.03.2020

Telewizja Polska we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego i Ministerstwem Edukacji Narodowej uruchomiła pierwszy kanał edukacyjny on-line. Nowe pasmo jest odpowiedzią na potrzeby uczniów i nauczycieli podczas zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach. Już od dziś, 19 marca o godz. 9.00 na stronie vod.tvp.pl pojawią się pierwsze materiały. Zachęcamy do oglądania!

Kanał edukacyjny

Każdego dnia, na stronie tvp.vod.pl w godzinach 9.00-13.00 w sekcji „eSzkoła” uczniowie i nauczyciele będą mogli znaleźć wartościowe materiały dotyczące wybranego zagadnienia. Na początek Telewizja Polska proponuje wirtualne zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego.

W czwartek, 19 marca br. podczas wirtualnych zajęć w Muzeum Powstania Warszawskiego dzieci i młodzież będą mogli m.in. porównać zdjęcia okolic Dworca PKP Śródmieście wykonane w czasie Powstania Warszawskiego z fotografiami zrobionymi tuż po wojnie, poznać historię Szpitala Ujazdowskiego, który odegrał ważną rolę podczas Powstania, czy poznać sylwetkę Eugeniusza Lokajskiego – słynnego fotografa powstańczej Warszawy. Ważnym elementem lekcji on-line będą spotkania z ekspertami i wolontariuszami muzeum, a także ze świadkami historii, m.in. Anną Trzeciakowską.

W ramach nowego pasma edukacyjnego eksperci z Muzeum Powstania Warszawskiego wyczerpująco opowiedzą o wybranych zagadnieniach z historii. Wyjaśnią m.in. co robiły dzieci podczas Powstania, jak działała Poczta Harcerska i na czym polegała rola sanitariuszek. Posłuchają o pomocy lotniczej w czasie Powstania – o zrzutach, siłach lotniczych USA i Wielkiej Brytanii oraz przeanalizują mapy lotnicze. Chętni będą mogli wirtualnie wejść do repliki kanału, którym ewakuowali się powstańcy, a także dowiedzieć się, jakie było uzbrojenie żołnierzy. Pojawi się również opowieść o grze planszowej „Hodowla zwierzątek”, której jedyny zachowany w całości egzemplarz prezentowany jest w Muzeum Powstania Warszawskiego.

Internetowe pasmo edukacyjne dostępne codziennie w godzinach 9.00-13.00 na stronie vod.tvp.pl. Zapraszamy!

Materiały edukacyjne do nauki zdalnej – rekomendacje MEN

Przypominamy również, że Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji, Zespołem GovTech Polska i instytucjami publicznymi przygotowało rekomendacje dotyczące materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół.

Epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę”, portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Więcej informacji na stronie internetowej MEN https://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

Szanowni Państwo

W związku z okresem przerwy od zajęć odbywających się w szkole chciałabym podzielić się z Państwem pewnymi sugestiami.

W miarę możliwości organizacyjnych  zachęcajcie Państwo swoje pociechy do samodzielnej, ale przede wszystkim systematycznej nauki w domu. Jeśli dziecko tego wymaga pomóżcie mu w dzieleniu materiału na partie i organizacji sprawnej nauki. Brak codziennej pracy własnej ucznia, tym samym nagromadzenie się dużych ilości materiałów do wykonania może być przyczyną lęków i frustracji związanych z niemożnością ich zrealizowania we wskazanym przez nauczyciela  terminie.

Pragnę nadmienić, że brak dostępności do komputera nie jest przeszkodą w realizowaniu wymagań edukacyjnych. Pamiętajcie Państwo, że wszyscy nauczyciele są dostępni i służą Państwu pomocą- proszę w razie trudności o mailowy kontakt z nimi za pomocą e- dziennika Vulcana. 

Chciałabym także zwrócić Państwa uwagę, zwłaszcza rodziców niepracujących, pozostających z dziećmi w domu, by wykorzystać ten wspólny czas na bycie z dzieckiem i rozmowy o tym co dla Was ważne. Zaopiekujcie się niepokojami dziecka, zapewnijcie o bezpieczeństwie, pobawcie się razem, poprzytulajcie, zjedzcie wspólnie posiłek,  porozmawiajcie o wakacyjnych planach.

By ciekawie spędzić czas możecie Państwo skorzystać z pomysłów, jakie przynosi Internet.

Wiem, że wile ciekawych pomysłów przesłali nauczyciel jak np. wirtualne zwiedzanie muzeów, gry dydaktyczne: Quizizz, Kahoot, prace z e- podręcznikiem, zdalne nauczanie…. Zachęcam również  do odkurzenia planszówek, ciekawych zabaw z dzieciństwa – bierki, kalambury, zabawy w klasy, czy tych z użyciem skakanki. Wspólne z dzieckiem gotowanie, pieczenie ciast, pizzy, malowanie, czy planowanie seansów  bajkowych, filmowych dla całej rodziny przyniesie wspólną radość
i będzie okazją do zacieśnienia więzi. Zachęcam Was do tego bardzo serdecznie.

W tym trudnym dla całego społeczeństwa okresie pandemii, pewnie zastanawiacie się Państwo jak rozmawiać z dzieckiem o koronawirusie. Myślę, że bardzo ważne jest to by dostosowywać informacje przekazywane dzieciom  do ich wieku. Proszę nie przekazujcie Państwo danych o śmiercionośnych skutkach epidemii maluchom! Nie wolno straszyć dzieci! Starsi uczniowie, mają dostęp do różnych środków przekazu, więc nie bójmy się z nimi o tym porozmawiać. Koncentrujmy się przy tym na zagadnieniach na które mamy wpływ - czyli np. zachowanie zasad higieny, unikanie miejsc publicznych i przestrzeganie innych zaleceń Ministerstwa Zdrowia. Pomocny może być dla Państwa te linki: https://swiadomaedukacja.pl/nie-pouczaj-wsluchaj-sie/?gclid=EAIaIQobChMI8PSq3deh6AIViOiaCh0SggshEAAYASAAEgLgPPD_BwE

https://660919d3-b85b-43c3-a3ad-3de6a9d37099.filesusr.com/ugd/64c685_043dfd8a71d64cb78df2c51d21574e6b.pdf

https://www.se.pl/poznan/koronawirus-w-polsce-jak-rozmawiac-z-dzieckiem-o-koronawirusie-nie-klam-nie-ukrywaj-aa-SfyG-hfQj-Ce6R.html

Podczas rozmowy najważniejsze jest jednak nas - dorosłych spokój i opanowanie. Zwróćcie Państwo uwagę jak przyjmujecie informacje o najnowszych doniesieniach związanych z koronawirusem? Jaką atmosferę tworzycie wówczas wokół siebie? Jak radzicie sobie z napięciem? Dzieci bardzo szybko „wyłapują” nasze negatywne emocje, gdy okazujemy panikę w związku z zasłyszanymi informacjami o skutkach pandemii.

Jeśli w czasie zamknięcia szkoły, dostrzeżecie Państwo u swoich pociech niepokojące objawy (obniżony nastrój, lęki) proszę o kontakt mailowy ze mną przez e – dziennik Vulcana.

Pozdrawiam

Judyta Tokar

Psycholog w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu