W zajęciach logopedycznych brało udział 4 uczniów z klas 1-3. Zajęcia odbywały się dwa razy w tygodniu w trybie stacjonarnym.

Ogólne i szczegółowe cele zajęć został przez uczniów w różnym stopniu osiągnięte.
U wszystkich w różnym stopniu doszło do usprawnienia motoryki i koordynacji narządów artykulacyjnych. Nastąpił rozwój mowy pod względem gramatycznym, fonetycznym, leksykalnym i frazeologicznym. Analizując wyniki ankiet ewaluacyjnych – uczniowie:

- wszyscy uczniowie uznali, że po zajęciach bardziej lubią się uczyć

- wszyscy przyznali, że zajęcia im się podobały

- wszyscy uczniowie uznali, ze program zajęć był ciekawy,

- wszyscy uczniowie uznali, że materiały prezentowane na zajęciach były ciekawe,

- wszyscy przyznali, że korzystali na zajęciach z nowoczesnego sprzętu i pomocy dydaktycznych,

- wszyscy uznali, że po zakończeniu zajęć łatwiej  zapamiętują i lepiej się uczą

- uznali, że wiedza dot. zajęć logopedycznych jest większa

- wszyscy chętnie skorzystaliby z takich zajęć w przyszłości.

Zajęcia nie były monotonne – pojawiały się oprócz zajęć stolikowych z kartami pracy (np. wyszukiwanie, wykreślanie, rebusy), czy przed lustrem logopedycznym różnego rodzaju ćwiczenia połączone z ruchem, ćwiczeniami koordynacji, logorytmiczne.

Wykorzystywano komputerowe i multimedialne programy i aplikacje logopedyczne. Pracę nad korekcją wymowy oraz ćwiczenia narządów mowy i ćwiczenia oddechowe wykonywane były podczas zabawy – gier, mini konkursów. Wykorzystywano różnego rodzaju pomoce do ćwiczeń:

– gry logopedyczne np. memory, domino, kółko i krzyżyk, bingo, planszowe, karciane np. Czarny Piotruś

- pomoce oddechowe np. wiatraczki, bańki mydlane, słomki,

- tematyczne np. do zabawy w sklep, lekarza,

1.jpg 2.jpg 3.jpg

4.jpg 5.jpg 6.jpg