Szkoła Podstawowa nr 1

• 18058096_1354461944609252_3798690982858424436_n.jpg
  • 18156848_1354462047942575_7218699550326152952_n.jpg
  • 18157740_1354461954609251_5591189229331158939_n.jpg

10 czerwca klasa 8a spędziła zajęcia w terenie, gra strategiczna, podchody i szybkość to cechy tejże klasy. Chorągiew została zdobyta, czerwoni pobici, rany się goją.

8 czerwca, grupa zapalonych cyklistów i miłośników czynnego wypoczynku, wyruszyła na rajd  "Z Kopernikiem po Dolinie Baryczy". W parku dendrologicznym w Postolinie czekał na nas przyrodnik, gawędziarz, wielki miłośnik ziemi milickiej, p. Cezary Tajer. Oprowadzając nas po parku, zwrócił nasza uwagę na różne gatunki drzew .Badania botaniczne wykazały występowanie blisko 150 gatunków roślin zielnych oraz około 100 gatunków i odmian drzew i krzewów.  Bogactwo dendroflory, w której tylko 41 taksonów reprezentuje florę rodzimą sprawia, że park zasługuje na miano małego arboretum.

Następnie podjechaliśmy na stary cmentarz ewangelicki ,gdzie zostali pochowani w latach 20-tych XX wieku  założyciel parku w Postolinie hrabia Heinrich von Salisch oraz jego żona. Przed cmentarzem rośnie przy drodze oryginalna forma drzewa. Jest to stara sosna pospolita „na szczudłach” o obwodzie 235 cm.

Ponieważ dzień był upalny, w drodze powrotnej, zajechaliśmy jeszcze na lody do Pracz.

Szczególne podziękowania dla tych uczestników , którzy przybyli na rajd z pociechami. To my dorośli powinniśmy zaszczepić dzieciom miłość do naszej  "małej ojczyzny" i radość wspólnego przebywania.

Kto był to bomba, kto nie to trąba.

Dnia 6 czerwca klasa IA po całym roku ciężkiej pracy wyjechała na zasłużoną całodniową wycieczkę do Wrocławia. W Bobolandii nasi uczniowie znaleźli  prawdziwy raj dla dzieci, zaskakujący  ilością różnorodnych rozrywek i atrakcji,  spędziły czas na beztroskiej zabawie, grach zespołowych, a także ćwiczeniach zwinności, szybkości i refleksu.

Po szaleństwach ruchowych i posiłku udaliśmy się w fascynującą podróż przez miniaturowy świat - do Kolejkowa. Dzieci wszystkimi zmysłami pochłaniały tętniącą życiem ogromną makietę, przedstawiającą Dolny Śląsk i jego zabytki. Świat pomniejszony 22 razy bardzo dokładnie odwzorowywał rzeczywistość,  ukazując  mieszkańców Kolejkowa w przeróżnych sytuacjach dnia codziennego. Po ciekawej prezentacji dzieci wzięły udział w warsztatach modelarskich, doskonaląc technikę malowania, wycinania, klejenia i kreatywnego zastosowania różnych materiałów oraz ucząc się myślenia przestrzennego. Z Dyplomem Młodego Modelarza pełni wrażeń, zadowoleni wróciliśmy do domu.

Klasy I c, II a  i II b wybrały się 5 czerwca na wycieczkę turystyczno-krajoznawcza do Krasiejowa i Tarnowskich Gór.

Wyjechaliśmy ze szkoły dość wcześnie. Pogoda dopisywała nam od samego rana. Po godzinie dziesiątej dotarliśmy do Jura Parku w Krasiejowie, gdzie czekała już na nas pani przewodnik i zaprosiła nas do Tunelu Czasu. Każdy usiadł w wygodnym wagoniku. Następnie otrzymaliśmy okulary 3D i ruszyliśmy w trasę. Dzięki trójwymiarowym okularom zobaczyliśmy etapy powstawania świata i podziwialiśmy niezwykłe, gigantyczne zwierzęta, ich środowisko, w jakim żyły. Słyszeliśmy odgłosy dinozaurów, widzieliśmy wulkany z których wydobywała się lawa, egzotyczne rośliny itp. Potem wyruszyliśmy ścieżką edukacyjną  pieszo, aby zobaczyć okazy 200 dinozaurów o rzeczywistych wymiarach i poznać różne ciekawostki na temat ich życia. Na trasie weszliśmy do ogromnego pawilonu z napisem MUZEUM PALEONTOLOGICZE. Tam zobaczyliśmy prawdziwe szczątki wymarłych dinozaurów. Na zakończenie pani przewodnik zabrała nas do PREHISTORYCZNE OCEANARIUM. Znowu założyliśmy okulary 3D, aby tym razem zobaczyć gigantów wodnych. Największe wrażenie zrobił na nas atak rekina. Staliśmy na specjalnej platformie, która ruszała się podczas każdego ataku. Mieliśmy wrażenie jakby nas chciał zjeść. Jego olbrzymia głowa rozbijała grubą szybę. Trzykrotny atak zakończył się opryskaniem widzów wodą i  wodna bestia odpłynęła w dal.

Potem był czas na obiad i pamiątki. Po obiedzie wsiedliśmy do autobusu, żeby dojechać do Tarnowskich Gór i udać się do zabytkowej kopalni srebra. W kopalni czekali już na nas przewodnicy. Zostaliśmy podzieleni na trzy grupy. Najpierw  zaproszono nas do kina na krótki film. Poznaliśmy historię powstania kopalni. Następnie przewodnicy każdą z grup zabrali do zwiedzania nadziemnej i podziemnej trasy. Do kopalni zjechaliśmy windą. Każdy założył kask na głowę, bluzę i ruszyliśmy w trasę. Najbardziej podobała nam się podziemna przeprawa łodziami w mrocznych korytarzach kopalni.

Do Milicza wróciliśmy późno, ale z uśmiechem na twarzy. Ten wyjazd dość długo zostanie w naszej pamięci. Dziękujemy !!!

" Świat takich nauczycieli chwalił i chwali,
którzy ucząc chodzili, a chodząc nauczali"

Szósty dzień "Zielonej Szkoły" SP1 w Miliczu rozpoczął się od rejsu statkiem po jeziorze Ohridzkim.Po drodze wysiedliśmy aby zwiedzić historyczną osadę na wodzie Gradisztde.Dalszy rejs i zwiedzanie klasztoru św.Naumana.Jakie jeszcze niespodzianki nas czekaja- zobaczymy.

Kolejny dzień na Zielonej Szkole uczniów SP1 w Miliczu rozpoczął się bardzo słonecznie.Po sniadaniu pojechalismy do miasta Strugi jest to miasto handlowe.Wśród atrakcji podziwialismy miejsce przyrodnicze gdzie w mieście swój początek bierze jedyna rzeka wypływająca z Jeziora Ohridzkiego-Czarny Drin.Przechodziliśmy przez Most Poetów na którym każdego roku wykładany jest czerwony dywan i czytane są wiersze sławnych poetów m.in. naszego wieszcza narodowego Adama Mickiewicza .Nieopodal tego mostu znajdują się pomniki poetów a wśród nich Adama Mickiewicza.Strugi to miasto handlowe więc trzeba było zobaczyć targ.Mieliśmy możność wejść do meczetu.A potem było plażowanie na czystej plaży nad Jeziorem Ohridzkim.Jutro rejs statkiem.