Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

  • 2019.jpg
  • 150721.jpg
  • 387884.jpg
  • 18057900_1354461951275918_5426587430439329007_n.jpg
  • 18058096_1354461944609252_3798690982858424436_n.jpg
  • 18156848_1354462047942575_7218699550326152952_n.jpg
  • 18157740_1354461954609251_5591189229331158939_n.jpg

W związku ze zmianą planu musiał ulec zmianie  termin zajęć projektowych „Szkoła na podium” z matematyki z p. Grudkowską- Antkowiak: z 14.01. na 28.01. godz. 13:35- 14:20 oraz z 21.01.  na 03.03. godz. 13:35- 14:20.

                                                                                   Asystent projektu A. Florkowska- Sip

Zajęcia zorganizowane w ramach projektu SZKOŁA NA PODIUM

Podczas ostatnich dwóch godzin zajęć przyrodniczych dzieci zapoznały się z podstawami dwóch kolejnych układów. Układu nerwowego oraz układu kostnego. Uczennice obejrzały filmy edukacyjne obrazujące oba zagadnienia.

W czasie pierwszych zajęć odrysowały swoje sylwetki na szarym papierze i wykonały korzystając z kleju i wełny układ nerwowy oraz mózg.

W czasie drugich zajęć poznały "Kostka" czyli mogły na własne oczy zobaczyć jak wygląda ludzki szkielet. Dowiedziały się ile kości jest w ludzkim organizmie  w zależności od wieku człowieka, ile waży szkielet kobiety, a ile mężczyzny oraz która, kość jest najmniejsza, a która największa. Następnie wykonały wycinankę, a później z jej elementów złożyły własnego "Kostka".

Zajęcia zorganizowane w ramach projektu SZKOŁA NA PODIUM.
Podczas ostatnich dwóch godzin zajęć przyrodniczych dzieci zapoznały się z podstawami układu oddechowego oraz pokarmowego. Miały okazję obejrzeć filmy edukacyjne z serii "Było sobie życie" dzięki którym, zrozumiały podstawy pracy wyżej wymienionych układów. 
W czasie pierwszych zajęć zbudowałyśmy szkielet płuc używając czterech rzeczy. Plastikowych słomek, kartki z bloku technicznego oraz dwóch woreczków śniadaniowych i taśmy klejącej. Słomki skleiłyśmy razem, na kartce narysowałyśmy płuca, usta oraz nos, dokleiłyśmy do słomek w odpowiednich miejscach po czym przymocowałyśmy woreczki taśmą do słomek. W taki oto sposób powstały płuca. Mogłyśmy zobaczyć jak pracują te narządy. 
Na kolejnych zajęciach kompletowałyśmy układ pokarmowy z wcześniej przygotowanych puzzli. Miałyśmy do dyspozycji wszystkie narządy układu pokarmowego oraz ich nazwy. Dowiedziałyśmy się jak pracują poszczególne narządy, jak wyglądają i gdzie są w ciele człowieka.