Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

  • 2019.jpg
  • 150721.jpg
  • 387884.jpg
  • 18057900_1354461951275918_5426587430439329007_n.jpg
  • 18058096_1354461944609252_3798690982858424436_n.jpg
  • 18156848_1354462047942575_7218699550326152952_n.jpg
  • 18157740_1354461954609251_5591189229331158939_n.jpg

Nasi uczniowie ,na przełomie października i listopada, uczestniczyli w Młodzieżowej Akademii  Liderów Rewitalizacji, w ramach projektu „Modelowa Rewitalizacja Miast”. Uczestniczyli w pięciu spotkaniach, gdzie współpracowali i rozwiązywali problemy oraz projektowali miasto swoich  marzeń. Młodzież aktywnie uczestniczyła w warsztatach, w grach edukacyjnych oraz w dyskusji na temat potrzeb i rozwoju naszego miasta. Mamy nadzieję, że nasze pomysły pomogą stworzyć miejsce spotkań dla młodzieży w Miliczu.

Klasa I b postanowiła pomóc swoim mniejszym przyjaciołom- jeżom.
Dnia 28.11 poszliśmy na spacer do parku w konkretnym celu. Na podstawie zdjęć i filmów które mieliśmy okazję obejrzeć wiedzieliśmy co robić i jak zabrać się do pracy. Nazbieraliśmy suchych gałęzi i patyków, połamaliśmy je na odpowiednią długość i zaczęliśmy budować ściany i dach schronienia na zimę dla jeża. Wszystko miało odpowiednią wysokość, głębokość i szerokość. Na koniec przykryliśmy stelaż suchymi liśćmi, trawą i mchem. Wszyscy współpracowaliśmy, doradzaliśmy sobie i dyskutowaliśmy. Tak powstał dom dla jeża. 

 Laboratorium fizyko – chemiczne z Mateuszem Stockim. Prowadzący jest dydaktykiem chemii i wielkim popularyzatorem nauk przyrodniczych. Współpracował z p. Haliną Gulińską dydaktykiem chemii z Uniwersytetu Adama Mickiewicza z Poznania, współautorką podręcznika do chemii pt. „Ciekawa chemia”.

 Uczniowie klas VI, VII i VIII,  13 listopada br. uczestniczyli w pokazowych zajęciach fizyko – chemicznych. Poznali właściwości fizyczne azotu i jego zastosowanie.  Uczniowie dowiedzieli się, że warto poznawać otaczający nas świat wykonując  eksperyment, jednak  zawsze pamiętając  o zachowaniu wszelkich zasad  bezpieczeństwa podczas doświadczeń.

Mam nadzieję, że zajęcia z Mateuszem Stockim przekonały niedowiarków, że  fizyka i chemia to bardzo ciekawe przedmioty, że  zajęcia te pobudziły wyobraźnię uczniów oraz zachęciły do poznawania i wyjaśniana zjawisk otaczającego świata.

    Pod koniec października założyliśmy w naszej klasie hodowlę fasoli. Przygotowaliśmy każdy po 3 nasiona fasoli „Jaś”, mały słoik, gazę i gumkę.

       Gazę naciągnęliśmy na słoik i przymocowaliśmy ją gumką. Palcem wsadziliśmy gazę do środka słoika, aby powstał dołek, w którym umieściliśmy nasiona. Do słoika wlaliśmy wody, tak, aby nasiona były stale wilgotne. Codziennie obserwowaliśmy naszą fasolkę, którą ustawiliśmy na parapecie okiennym, żeby miała dostęp do światła.

       Po dwóch dniach fasola napęczniała, zmarszczyła się, pękła i pojawiły się pierwsze zielone kiełki. Potem zobaczyliśmy korzenie, które się rozrastały.  Nasze roślinki zaczęły rosnąć. Pojawiły się pierwsze liście, potem drugie i kolejne.

       W piątek zabraliśmy fasolkę do domu, gdyż hodowla wodna nie zapewni jej warunków wystarczających do pełnego rozwoju.

       W domu przesadzimy fasolkę do doniczki z ziemią. Postaramy się hodować ją jak najdłużej.

UŻYWKOM MÓWIĘ NIE!

Klasę 1C odwiedził p. Romek ( terapeuta PARPA), który przeprowadził warsztaty na temat profilaktyki uzależnień. Uczniowie dowiedzieli się jakie zagrożenia niosą za sobą substancje psychoaktywne: narkotyki, alkohol oraz o szkodliwości palenia papierosów i e-papierosów. Pan Romek opowiedział jakich argumentów mogą użyć osoby próbujące namówić do używek. Dzieci uczyły się odmawiać za pomocą scenek dramowych. Klasa 1C POTRAFI MÓWIĆ NIE!