Szkoła Podstawowa nr 1

im. Mikołaja Kopernika w Miliczu

                                        

W poniedziałek ( 23.04.2018r.) uczniowie klas siódmych uczestniczyli w prelekcji w ramach realizacji projektu „ Trzymaj formę” pt. „ Zdrowo nie znaczy nudno”. Zajęcia prowadzone były przez   p. Paulinę Grzelczak, która jest pracownikiem Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej w Miliczu . Uczniowie dowiedzieli się , jak prawidłowo interpretować piramidę żywienia, jaki jest wpływ składników pokarmowych na organizm człowieka, jak powinien wyglądać rozkład posiłków w ciągu dnia. Zapoznali się również z konsekwencjami nieprawidłowej diety, między innymi zaburzeniami odżywiania-anoreksją, bulimią . Kolejne prelekcje odbędą się w terminie późniejszym.

 

Ubiegły tydzień od 16 kwietnia upłynął dla pierwszaków pod hasłem „ekologia”. A wszystko to z okazji nadchodzącego Dnia Ziemi (22 kwietnia). Po akcji sadzenia lasu, w klasach pierwszych prowadzone były zajęcia mające na celu wzbogacić wiedzę uczniów na temat ekologii, a w szczególności jak możemy zadbać o naszą planetę. Budzenie wśród dzieci współodpowiedzialności za stan środowiska w przyszłości oraz poczucia troski o stan czystości najbliższego otoczenia - to główne cele obchodów Dnia Ziemi w naszej szkole. Święto to ma nam ludziom przypominać, że jesteśmy cząstką przyrody i musimy zrobić wszystko, aby zachować, chronić oraz odnawiać środowisko przyrodnicze.  Uwieńczeniem bloku tematycznego był pokaz mody ekologicznej, czyli strój wyczarowany z odpadów.

W dniu 16 kwietnia uczniowie klas pierwszych również przyłączyli się do prowadzonej przez Lasy Państwowe akcji pod hasłem "1000 drzew na minutę". Dzieci sadziły sosnę na terenie Leśnictwa Rakłowice. Profesjonalnego wsparcia i pomocy udzielili leśnicy i inni pracownicy Nadleśnictwa Milicz. Dzieci poznały wiele ciekawostek związanych z drzewami, potrzeby zalesiania oraz wykorzystania drewna w gospodarce. Poznały etapy sadzenia młodych drzewek oraz sposób, w jaki należy obchodzić się z sadzonkami i jak prawidłowo umieszczać je w ziemi. Ostatnim etapem było wspólne ognisko przygotowane przez pracowników Nadleśnictwa Milicz, przy którym dzieci smażyły kiełbaski. Na zakończenie każdy uczeń otrzymał sadzonkę sosny i certyfikat udziału w akcji "1000 drzew na minutę".

Dnia 22 marca odbyło się podsumowanie realizacji projektu edukacyjnego klasy II F

pt. „ Francja po polsku”. Celem działań było przekazanie i zapoznanie uczniów naszej

szkoły z aspektami kulturalno-cywilizacyjnymi Francji. Podsumowanie projektu było

również doskonałą okazją do nawiązania do obchodów międzynarodowego Dnia

Frankofonii, który odbywa się co roku 20 marca.

Realizację działań rozpoczęliśmy już w pierwszych miesiącach bieżącego roku szkolnego.

Ozdobiliśmy szkołę plakatami na temat ciekawostek związanych z Francją i fiszkami

z różnymi francuskimi słówkami. Mieliśmy również okazję przeprowadzić krótkie

wywiady z poszczególnymi nauczycielami naszej szkoły, co następnie zostało ukazane w

przygotowanym nagraniu video. Ponadto, podczas szkolnych „ Mikołajek”

przygotowaliśmy małe niespodzianki dla uczniów naszej szkoły, które bardzo im się

spodobały. Były to drobne, słodkie upominki zawierające w środku karteczki z francuskimi

słówkami.

W trakcie podsumowania projektu przeprowadziliśmy również Quiz sprawdzający wiedzę

uczniów na temat Francji. W quizie wzięli udział przedstawiciele wszystkich klas drugich.

Uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie z zadawanymi im pytaniami.

Na koniec spotkania przygotowaliśmy jeszcze dla wszystkich uczniów oraz nauczycieli

mały, francuski poczęstunek, który przygotowaliśmy samodzielnie. Na paterach znalazły

się sery, bagietki, słodkie eklerki oraz francuskie rogaliki.

Mamy nadzieję, że dzięki naszemu projektowi uczniowie mieli możliwość dowiedzenia się

czegoś na temat jednego z najciekawszych europejskich krajów, jakim jest Francja.

MERCI BEAUCOUP,

Uczniowie klasy II F

 

W piątek, 6 kwietnia, klasa II e zrealizowała swój projekt pod nazwą „Olimpiada sportowa uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Miliczu”. Klasy drugie rywalizowały o laur pierwszeństwa w czterech konkurencjach: bieg z jajem, strzał piłką do bramki, wrzuty do kosza oraz skakanką na czas. Po uroczystym złożeniu przysięgi olimpijskiej i otwarciu zawodów przez Panią wicedyrektor, Anetę Florkowską – Sip ekipy przystąpiły do rywalizacji. Czteroosobowe drużyny z poszczególnych klas dzielnie walczyły z czasem i zaprezentowały wysoki poziom kondycji fizycznej. Organizatorzy Olimpiady zadbali nie tylko o promocję zdrowego trybu życia – wszak wiadomo, że sport to zdrowie – ale i elementy humorystyczne, również ważne w naszym życiu. Dziewczyny z klasy II e przygotowały układ wg własnego pomysłu do znanych wszystkim „Kaczuszek” i „Macareny”, w barwnych kostiumach przedstawiających różne zwierzątka. Efekt był świetny. Publiczność bawiła się znakomicie, a niektórzy włączyli się do nawet do tańca. Belgijka wypadła naprawdę dobrze.

Najlepszymi w zawodach okazały się:

klasa II b, która zdobyła I miejsce,

klasa II c wywalczyła II miejsce,

klasa II a zajęła III miejsce.

Każda z tych klas otrzymała honorowy puchar i dyplom, a pozostałe – zostały wyróżnione dyplomem za udział w projekcie.

Olimpiada była zwieńczeniem projektu edukacyjnego klasy II e, którego elementami stały się również kiermasz ciast i zbiórka makulatury. Dochód z tych zbiórek został przeznaczony na zakup pucharów i realizację całego projektu.

Dziękujemy wszystkim za czynny udział i respektowanie zasad fair play. Mamy nadzieję, że nasz pomysł na projekt się spodobał.

MOJA OJCZYZNA

W marcu w ramach bloku tematycznego „Moja Ojczyzna” oraz szkolnego programu obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę „Ku niepodległej - 2018” uczniowie klas pierwszych  wspólnie odbyli podróż w czasie do początków naszej państwowości, gdzie opowieść o polskich symbolach narodowych rozpoczęła znana już dzieciom legenda o Lechu, Czechu i Rusie. Dzieci uczyły się polskich symboli narodowych: hymnu, barw, godła, zawartych w opowiadaniach, wierszach i piosenkach. Dokładniej poznały mapę Polski, najważniejsze rzeki, miasta i ich zabytki oraz nazwiska wielkich Polaków związanych z tymi miastami, ich odkrycia i wynalazki, które zmieniały świat. Poprzez wydarzenia historyczne ujęte w animowanej Historii Polski uczniowie poznali ważne momenty naszej historii, symbole, miasta, ludzi, charakterystyczne budowle. Ujrzeli obraz, na którym przewija się mapa i daty rozbiorów Polski. Na zajęciach plastycznych królowały barwy biała i czerwona, gdyż dzieci utrwalały historię godła, flagi i mapy naszego pięknego kraju. Już niedługo maj, a razem z nim ważne polskie święta, do których niewątpliwie przygotujemy się starannie, bo do patriotyzmu dorasta się powoli, ale jego początki kształtują się już w dzieciństwie.