Lekcję rozpoczęłam zadając dzieciom pytanie, czy potraficie odgadnąć tę regułę? 0,1,1,2,3,5,8,13... Niemal po kilku sekundach wielu uczniów znało odpowiedź. Zaczynając od tego niezwykłego kodu natury poznaliśmy ciąg Fibonacciego.

Po analizie liczb przeszliśmy do filmu dydaktycznego Fundacji Uniwersytet Dzieci na temat tajemniczego kodu, w którym jest mowa o rozmnażaniu się królików poprzez zdjęcia kwiatów, szyszek, muszli, owadów skończywszy na dziełach Leonardo da Vinci. Zadaniem uczniów do samodzielnego wykonania było: znaleźć w przyrodzie matematykę i zrobić notatkę o tym co zapamiętali, co było ważne w związku z poszukiwaniami, jakie ciekawe obiekty matematyczne znaleźli.

 

1.jpg 175446197_3282816701931900_5881040067133082901_n.jpg 175969815_788479148453183_1030951397810727168_n.jpg

176043081_470728697310987_1603371853280607153_n.jpg 176089515_1095341217645894_3716434740071993030_n.jpg 176105190_990591715015422_6456776564864210921_n.jpg

176112718_264262162057448_4926480891359821634_n.jpg 176133171_794768271167798_5682151873594979278_n.jpg 176147863_4073555836043896_7346248062680318891_n.jpg

176168530_748020489224847_7095088467466893073_n.jpg 176193244_143116301151629_5592882904444248317_n.jpg 176198133_730976707573481_160977683382803404_n.jpg

176202959_295761922107293_6858481951788223357_n.jpg 176207133_1495418660849861_8372485682646678086_n.jpg 176234476_1161288454316790_6265148797010886321_n.jpg

176236844_364157348349057_8233087957337238796_n.jpg 176244114_1682347125283275_5137670423639984872_n.jpg 176311853_485683432479959_4975406762155848522_n.jpg

176726631_4089204137804843_3334369990459767769_n.jpg 177132819_2609624559330573_5974972275255524953_n.jpg 177379063_458277608784784_4685735117161787512_n.jpg

2.jpg