67 uczniów naszej szkoły w pięknych, galowych strojach, rozwiązywało dziś zadania z języka polskiego📜📖📘. Większość z nich miała 120 minut na rozwiązanie 19 zadań, w tym napisanie wypracowania. Czas wydłużony mieli m.in. uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dzieci uchodźcy z Ukrainy.
Z czym się mierzyli?
Wszyscy uczniowie rozwiązywali zadania odnoszące się m.in. do opublikowanego w arkuszu fragmentu "Zemsty" Aleksandra Fredry. Musieli np. napisać, czy sformułowanie "żyją jak pies z kotem🐕🐈" trafnie określa relację między Cześnikiem a Rejentem.
W zadaniach otwartych musieli wykazać się też znajomością innych lektur obowiązkowych, np. wybrać taką, która potwierdza trafność stwierdzenia "Zgoda buduje, niezgoda rujnuje". Musieli podać tytuł tej lektury oraz jej bohaterów, których zachowanie jest potwierdzeniem trafności tego stwierdzenia i uzasadnić swój wybór.
Odpowiadali też na pytania dotyczące tekstu "Pochwała przyjaźni", którego autorem jest Andrzej Kojder.
Najwyżej punktowanym zadaniem jak co roku było wypracowanie (20 punktów). Uczniowie otrzymali do wyboru dwa tematy.
1. Z przyjacielem łatwiej pokonywać trudności. Napisz rozprawkę, w której rozważysz trafność tego stwierdzenia. W wypracowaniu odwołaj się do wybranej lektury obowiązkowej oraz innego utworu literackiego.
2. Napisz opowiadanie o spotkaniu z jednym z bohaterów wybranej lektury obowiązkowej. Wspólna przygoda skłoniła Cię do refleksji, że warto było przenieść się do świata przedstawionego tej lektury. Wypracowanie powinno dowodzić, że dobrze znasz wybraną lekturę obowiązkową.
Mamy nadzieję, że wszyscy napisali pierwszą część egzaminu celująco 😊😊😊
Co dalej?
W środę ósmoklasiści zmierzą się z matematyką, w czwartek z językiem obcym. Trzymamy kciuki za naszych uczniów !!!😊✊✊✊✊✊