Specjalistyczny sprzęt zakupiony w ramach  rządowego programu na lata 2022-2024  „Aktywna Tablica” 2022 jest już w naszej szkole.

Tym razem  środki w wysokości 43.750 zł. w całości przeznaczyliśmy na stworzenie miejsca przeznaczonego do nauki i stymulowania rozwoju uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz korzystających z pomocy psychologiczno- pedagogicznej.

Co zakupiliśmy?

Przy wyborze pomocy kierowaliśmy się przede wszystkim potrzebami szkoły oraz innowacyjnością, unikatowością metod oraz urządzeń, stąd po wielu konsultacjach z pracownikami Centrum Rehabilitacji Poznawczej i Neuroterapii  BIOMED NEUROTECHNOLOGIE wybór padł na zestaw EEG+ HEG- BIOFEEDBACK.

Dla KOGO?

*dzieci z ADHD, ADD, dysleksją, zaburzeniami lękowymi, zaburzeniami funkcji poznawczych

* dzieci z zaburzeniami koncentracji, uwagi

*dzieci zdrowe w celu poprawy funkcjonowania umysłu

* dzieci z problemami emocjonalnymi, nie radzące sobie ze stresem

OBSZARY WSPARCIA:

* polepszenie koncentracji uwagi

* poprawa pamięci

*zwiększona odporność na stres

*wzrost efektywności uczenia się

*wyciszenie psychiczne i emocjonalne

*poprawa umiejętności panowania nad emocjami

*przyspieszenie efektywności innych terapii

Dodatkowy czujnik HEG z opaską sprawdza się jako efektywna metoda w pracy z uczniami z problemami z koncentracją, pamięcią i osobami ze spektrum autyzmu z uwagi na małą liczbę artefaktów, szczególnie w lokalizacji czołowej.

Specjalistycznie uwarunkowany trening prowadzi do poprawy funkcji poznawczych oraz poprawy jakościowej pracy mózgu, czego efektem jest lepsze funkcjonowanie całego organizmu.

Drugi zestaw, to nowoczesne, wchodzące na rynek terapeutyczny  stanowisko do diagnozy i terapii dzieci wg metody Warnkego- zestaw do diagnozy i treningu słuchowego, wzrokowego i motorycznego, treningu lateralnego.

DLA KOGO?

*dzieci, u których występują trudności w zakresie prawidłowego czytania, pisania i mówienia

*dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz osoby, u których dysleksję już zdiagnozowano

* osoby z zaburzeniami przetwarzania słuchowego

OBSZARY WSPARCIA

*poprawa szybkości uczenia się

*pomoc w nauce czytania i pisania

*lepsze zapamiętywanie informacji podawanych drogą słuchową, wzrokową

*poprawa koordynacji oko-ręka

*poprawa koordynacji słuchowo-ruchowej

*stymulacja uwagi i poprawa czasu reakcji

Możemy się pochwalić, że nasza szkoła jako jedyna w powiecie milickim posiada to stanowisko terapeutyczne.

Obecnie  2 nauczycieli ( 1 do każdego urządzenia ) jest w trakcie certyfikowanego szkolenia , aby móc profesjonalnie, bezpiecznie użytkować urządzenia z korzyścią dla uczniów.

Sprzęt ten zamontowany został w drugim  gabinecie terapeutycznym, który znajduje się w hali szkolnej.

 

W planach jest przeszkolenie jeszcze kilku nauczycieli, aby stanowiska terapeutyczne były maksymalnie wykorzystywane i służyły uczniom.

Praca z wysokiej klasy narzędziami diagnostycznymi i treningowymi ukierunkowana jest na zmianę zaburzonych funkcji i oby tak było.